Skandynawski operator logistyczny, czyli jaki?

ARKADIUSZ PREJNA
26-11-2013, 00:00

Komentarz partnera dodatku

Skandynawski model zarządzania jest oparty na solidnych wartościach, takich jak: elastyczność, wiarygodność, etyka biznesu i zaufanie. Dla firm o korzeniach skandynawskich priorytetem nie jest najniższa cena, lecz innowacyjność, niezawodność i jakość — te cechy pozwalają na budowanie określonego modelu firmy i poczucia bezpieczeństwa w długim horyzoncie czasowym. Płaska struktura i nieformalne relacje między pracownikami usprawniają komunikację i podejmowanie decyzji — to atuty pozwalające na budowanie przewagi konkurencyjnej. Skandynawski i polski model zarządzania nieco się różnią, jednak mają wiele wspólnych cech i wartości — to podstawa do osiągnięcia trwałego sukcesu w biznesie.

Szwedzi słyną z socjalnego podejścia do prowadzonej przez siebie działalności biznesowej. Także nasza firma prowadzi działalność w sposób zrównoważony z uwzględnieniem czterech najważniejszych spraw: pracownicy, przedsiębiorstwo, środowisko i społeczeństwo. Nasi pracownicy mają w tym szczególny wymiar.

Nasze wartości to: zaangażowanie, zobowiązanie, humor i radość. Określają, kim jesteśmy i w co wierzymy, stanowią podstawę Greencarrier „spirit”. Chcemy być firmą, w której wszyscy czują się zaangażowani, współtworzą jej sukces i w nim uczestniczą . Nasz zespół to nasz najbardziej wartościowy zasób. Corocznie przeprowadzana jest ankieta satysfakcji pracowników.

Działania CSR (Corporate Social Responsibility) prowadzimy na podstawie UN Global Compact — inicjatywę ONZ na rzecz społecznej odpowiedzialności biznesu, określającą m.in. wytyczne dotyczące etycznego prowadzenia biznesu w oparciu na prawach człowieka, prawach pracowniczych, przeciwdziałaniu korupcji.

Zarządzanie środowiskowe to dla nas jedna ze szczególnych dziedzin. Zdajemy sobie sprawę z tego, że to długofalowy proces i nie jesteśmy w stanie zrobić wszystkiego, co chcielibyśmy, ale staramy się robić, co w naszej mocy. Realizujemy program, zawierający m.in. ocenę naszych dostawców, optymalizację tras, kalkulację emisji spalin, elektroniczną archiwizację i inne e-usługi. W 2011 r. właściciele Greencarrier powołali fundusz CSR . Jednym z jego celów jest promowanie zrównoważonego rozwoju i działań proekologicznych.

Mimo stosunkowo niewielkiej populacji Skandynawia to ogromny rynek zbytu, rośnie także siła nabywcza krajów bałtyckich. Wysoko oceniamy potencjał wzrostu rynku w tym rejonie, jesteśmy jednym z jego liderów i planujemy dalszy rozwój ze szczególnym uwzględnieniem przesyłek drobnicowych. Pewnym ograniczeniem wzrostu może być przenoszenie zakładów produkcyjnych z krajów skandynawskich do innych, co pogłębia nierównowagę wymiany towarowej.

Płaska struktura i nieformalne relacje między pracownikami usprawniają komunikację i podejmowanie decyzji — to atuty pozwalające na budowanie przewagi konkurencyjnej.

ARKADIUSZ PREJNA

dyrektor zarządzający Greencarrier Freight Services Poland

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ARKADIUSZ PREJNA

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Świat / Skandynawski operator logistyczny, czyli jaki?