Skarga goni skargę

  • Jagoda Fryc
07-03-2014, 00:00

W 2013 r. do UKNF wpłynęło 10,7 tys. skarg na firmy z rynku finansowego. To o 28 proc. więcej niż przed rokiem.

Padł niechlubny rekord: w całym 2013 r. do Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego wpłynęło grubo ponad 10 tys. skarg, prawie o 2,3 tys. więcej niż rok wcześniej. Ponad połowa zastrzeżeń dotyczy banków, a w szczególności jakości obsługi i udzielanych kredytów. Klienci skarżyli się na nierzetelność informacji o produktach i usługach, na brak odpowiedzi na reklamacje lub wydłużony termin ich rozpatrywania, blokady pieniędzy na skutek egzekucji i realizację przez bank całkowitej spłaty kredytu.

Sporo, bo prawie 4,9 tys., skarg wpłynęło też na ubezpieczycieli — to o 49 proc. więcej niż w 2012 r. Najczęściej Polacy mieli zastrzeżenia do polityki informowania o istotnych szczegółach produktu. W ubiegłym roku do UKNF wpłynęło także 361 pism dotyczących podmiotów z rynku kapitałowego, w tym 203 odnoszących się do spółek publicznych w zakresie, podejrzenia manipulacji kursem, a także do realizacji uprawnień korporacyjnych akcjonariuszy.

10,7 tys. Tyle skarg na podmioty z rynku finansowego trafiło do UKNF w 2013 r. Połowa dotyczy banków.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Jagoda Fryc

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Skarga goni skargę