Slavica Dance, czyli fitness na ludowo

opublikowano: 04-04-2017, 22:00

POMYSŁ NA BIZNES: Justyna Bolek połączyła polską tradycję z nowoczesną muzyką. Wymyśliła zajęcia, podczas których wykorzystywane są tańce narodowe i regionalne

Moda na aktywność fizyczną trwa od lat i nic nie wskazuje na to, by miała tracić na znaczeniu. Siłownie i kluby fitness nie mogą narzekać na brak klientów. Dużą popularnością cieszą się zajęcia, które łączą w sobie taniec oraz ćwiczenia. Dziś ćwiczy się zumbę, która ma w sobie elementy tańców latynoamerykańskich oraz aerobiku.

WAŻNY NIE TYLKO TANIEC:
WAŻNY NIE TYLKO TANIEC:
— Największe koszty wiązały się z opatentowaniem pomysłu, skomponowaniem muzyki i nabyciem do niej praw autorskich — mówi Justyna Bolek, pomysłodawczyni Slavica Dance, która przekuła swój koncept w biznes.
ŁUKASZ GŁOWALA

Pole dance, czyli taniec na rurze — niegdyś kojarzony z nocnymi klubami — obecnie robi furorę w klubach fitness. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się też zajęcia Slavica Dance, których pomysłodawczynią jest Justyna Bolek. Wykorzystywane są w nich tańce narodowe i regionalne — np. krakowiak, oberek czy polka. Kroki tych tańców zostały odpowiednio zmodyfikowane na potrzeby ruchów fitness.

Dwie pasje

Justyna Bolek jest choreografką, instruktorką fitness i tańca.

— Całe moje życie wiąże się ze sportem i tańcem. Przez 13 lat tańczyłam w zespole ludowym Neptun w Gdańsku. Jestem magistrem wychowania fizycznego i przez kilka lat pracowałam w szkole. Te dwie pasje — sport i taniec — pewnego dnia postanowiłam połączyć. Od zawsze marzyłam o tym, aby zrobić coś, czego nie zrobił nikt inny. Praca w szkole dawała mi dużo satysfakcji, jednak ciągle czułam, że czegoś mi jeszcze w życiu brakuje. Aż pewnego dnia, w 2014 r., obudziłam się i po prostu mnie olśniło. Postanowiłam stworzyć innowacyjną usługę, coś mojego, wyjątkowego — opowiada Justyna Bolek.

Wszystko zaczęło się jednak kilka miesięcy wcześniej, kiedy to jako choreograf nawiązała współpracę z Donatanem. Ten artysta przyczynił sie do tego, że stroje ludowe przestały być kojarzone jedynie z zespołami tego typu. Donatan docenił Justynę Bolek, widząc jej układ choreograficzny stworzony dla zespołu cheerleaderek z Trójmiasta, które tańczyły do jego piosenki „My Słowianie”. Filmik z nagraniem tańca pojawił się na YouTube’ie, Donatan udostępnił nagranie na swoim profilu na Facebook’u, po czym zaproponował współpracę.

— Była to dla mnie świetna okazja do rozwoju. Jeździłam dzięki temu z grupą tancerek po całej Polsce, biorąc udział w festiwalach typu Top Trendy, Music Eska Award, Lato Zet i Dwójki czy Sopot Hit Festival. Po tych doświadczeniach w mojej głowie zaczął kiełkować pewien pomysł, który ujrzał światło dzienne kilka miesięcy później — chodzi o Slavica Dance, czyli słowiański fitness — mówi Justyna Bolek.

Od podstaw

Realizacja tego marzenia zajęła Justynie Bolek wiele czasu. Jak mówi, tworzyła coś, czegoś wcześniej nie było — dlatego trzeba było zbudować wszystko od podstaw. Choreografka odeszła ze swojej dotychczasowej pracy i we wrześniu założyła własną firmę w Gdańskim Inkubatorze Przedsiębiorczości.

— Najbardziej stresujący dla mnie okres trwał od stycznia do lipca 2015 r., kiedy czekałam na decyzję od komitetu inwestycyjnego. Dopracowywałam ciągle swój pomysł, jednak był to czas, kiedy ciągle żyłam w niepewności, czy inwestorzy docenią mój pomysł. To było dużo adrenaliny, ale też napędzała mnie ona do działania. W końcu się udało, pomysł się spodobał i wtedy mogłam działać pełną parą i zacząć załatwiać wszelkie formalności — wspomina Justyna Bolek.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

Inwestor pojawił się latem 2015 r. Dał na biznesowy pomysł 100 tys. zł, natomiast 40 tys. zł pochodziło z własnych funduszy pomysłodawczyni. Największe koszty wiązały się z opatentowaniem pomysłu, skomponowaniem muzyki i nabyciem do niej praw autorskich. Ponadto wymagana była rejestracja w Urzędzie Patentowym oraz Stowarzyszeniu Autorów ZAiKS. W poszukiwaniach muzyka, który podejmie się stworzenia muzyki odpowiedniej dla ludowego fitnessu, pomógł Donatan.

Bardzo ważne było napisanie skryptów dla potencjalnych tancerzy, by ci mogli uczyć kolejne osoby. Wszystkie te czynności związanie z początkiem biznesu zajęły pomysłodawczyni około pół roku i dopiero na przełomie lat 2015-16 ruszyła z pierwszymi szkoleniami dla instruktorów. Firma działa na zasadzie franczyzy. Obecnie szkoli instruktorów w Polsce i za granicą.

— Szkolenie Slavica Dance prowadzę z Katarzyną Sznajdrowicz, menedżerką, która odpowiada za część taneczną. Ja zajmuję się częścią związaną z modyfikacją tańca, czyli Slavica Dance — mówi Justyna Bolek.

W ciągu pierwszego roku działalności firma wyszkoliła 33 instruktorów, w tym jednego w Stanach Zjednoczonych, który prowadzi kursy w Nowym Jorku. Poza tym trenerów Slavica Dance możemy znaleźć m.in. w Trójmieście, Elblągu, Poznaniu, Łodzi i Krakowie.

Pierwszymi uczestnikami nowatorskich zajęć byli znajomi założycielki słowiańskiego fitness, ale marketing szeptany zrobił swoje i szkolenia zaczęły przyciągać coraz więcej fanów tańca. Skończenie kursu upoważnia instruktorów do korzystania z nazwy i autorskiej muzyki oraz do prowadzenia zajęć w klubach fitness i szkołach tańca.

Na podbój Ameryki

Słowiański fitness wzbudził spore zainteresowanie za oceanem. W październiku 2016 r. Justyna Bolek wzięła udział w obchodach 2. Polonijnego Dnia Dwujęzyczności w Nowym Jorku, podczas których promowała Slavica Dance. Dzięki nawiązanym tam kontaktom niebawem rozpoczną się stałe zajęcia w jednym z nowojorskich klubów fitness. Cel na przyszłość? Justyna Bolek marzy o zwiększeniu sprzedaży szkoleń i pozyskaniu jak największej liczby instruktorów na całym świecie.

— Jeszcze w tym roku planujemy zacząć szkolenia również dla instruktorów Slavica Dance Kids. Będą to zajęcia podobne do kursów dla dorosłych, czyli połączenie ludowych tańców z aktywnością fizyczną. Warto dodać, że niebawem będziemy mieli naszą firmową kolekcję ubrań fitnessowo- -ludowych, które będą pasowały do tańca — dodaje Justyna Bolek.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Karolina Zawadka

Polecane