Śledzimy grubasa!

opublikowano: 30-07-2009, 11:24

We wtorek gruba ryba z futures zamknęła część pozycji. W środę zwiększyła jednak udziały w rynku, co nie musi oznaczać, że kupowała kontrakty. Podpucha?

Gruba ryba zwana przez internautów grubasem, która we wtorek zrealizowała część wysokich zysków, trzyma się mocno. Tak wynika z najnowszych danych GPW dotyczących koncentracji na rynku wrześniowej serii kontraktów terminowych na WIG20 (komunikat tutaj).

Okazuje się, że po środowej sesji udział grubasa w rynku znów się zwiększył - do 35-40 proc. Nie przesądza to jednak, że tajemniczy inwestor dominujący na rynku terminowym zwiększył bądź zmniejszył liczbę otwartych pozycji. Powód? Na ostatnich sesjach spadał LOP na wrześniowej serii kontraktów. Wystarczyło więc utrzymać liczbę pozycji (na przykład 32 tys.), aby z automatu przekroczyć określony przedział koncentracji. W najbliższych dniach statystyki (LOP i koncentracja) powinny dać bardziej precyzyjną odpowiedź o ruchach i zamiarach grubej ryby.

Ale wśród maklerów krążą też inne opinie.
„To potężna pozycja. Nie można jej w jednej chwili zamknąć. Trzeba nią regularnie zarządzać – zmniejszać pozycję, jak idą korekty, i zwiększać – jak idą wzrosty” – mówi nam znajomy makler z dużego biura maklerskiego.
Inny nasz rozmówca nie wyklucza, że właściciel tak dużej pozycji, nawet gdyby chciał, może mieć problem z jej zamknięciem. Sugeruje on, że gruba ryba będzie czekała na rozliczenie kontraktów, czyli aż do połowy września. Spadki nam więc nie grożą? Wtorkowe zamknięcie przez niego części pozycji sugerują ostrożność.
Nikt nie ma jednak większych wątpliwość, że grubas z kontraktów zajął pozycję długą, czyli zarabia na przedłużających się wzrostach.

Przypomnijmy, że po wtorkowej sesji GPW poinformowała o mniejszym udziale w rynku dużego inwestora. Zmniejszył się on o 5 pkt proc. – do 30-35 proc. Przy spadającym LOP-ie oznacza to, że inwestor zamknął część swoich pozycji.  

Szacunkowa pozycja grubej ryby:

17 lipca
koncentracja: 35-40 proc.
liczba pozycji: 30,6-35 tys.

27 lipca (poniedziałek)
koncentracja: 35-40 proc.
liczba pozycji: 32,9-37,6 tys.

28 lipca (wtorek)
koncentracja: 30-35 proc.
liczba pozycji: 27,8-32,4 tys.

29 lipca (środa)
koncentracja: 35-40 proc.
liczba pozycji: 31,5-36 tys.

30 lipca (czwartek)
koncentracja: ?
liczba pozycji: ?

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane