Spółka MN Force z Bratysławy została właśnie strategicznym inwestorem branżowym ogólnopolskiej Agencji Badawczej Fast Solutions z Rzeszowa.
- Ekspansja na rynek polski jest częścią naszej długoterminowej strategii, chcemy bowiem przekształcić MN Force w silnego środkowoeuropejskiego gracza w dziedzinie gromadzenia danych i badań rynkowych - mówi cytowany przez słowacki dziennik „Hospodárske noviny” Andrej Kičura, dyrektor generalny bratysławskiej firmy badawczej.
Menedżer zapewnia, że dostrzega w naszym kraju wielki potencjał, a jego firma wchodzi na polski rynek m.in. po to, aby zostać w przyszłości preferowanym partnerem słowackich i czeskich przedsiębiorstw, które poszukują rzetelnego partnera do badań rynkowych nad Wisłą.
- Transakcję sfinalizowaliśmy pod koniec czerwca. W jej wyniku firma MN Force stała się właścicielem 45 proc. udziałów naszej agencji, a właścicielami pozostałych są dotychczasowi udziałowcy, czyli Damian Nalepa oraz ja. Efektem zacieśnienia współpracy jest też zmiana nazwy spółki na MN Force Poland – mówi Krzysztof Krudysz, dotychczasowy dyrektor zarządzający Agencji Badawczej Fast Solutions.
Wartości transakcji strony nie ujawniają.
Rzeszowska agencja ankieterska działa od 2011 r. (od 2013 r. jest marką handlową Grupy WW). Prowadzi usługi dla wielu firm badawczych, doradczych i marketingowych, ale także dla klientów końcowych. Byli wśród nich m.in. PGNiG, IPN, PFRON, Grupa Infor, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne oraz wyższe uczelnie. W 2023 r. przychody spółki wyniosły 2,7 mln zł.
- Określiłbym naszą agencję jako znaczącego gracza z drugiej ligi – mówi szef rzeszowskiej firmy.
Słowacka i polska firma współpracowały od kilkunastu miesięcy i łączyły siły w wielu projektach. Agencja Badawcza Fast Solutions dysponuje dużą, liczącą prawie 1,5 tys. osób terenową ogólnopolską siatką ankieterów i tajemniczych klientów, ma też własne zaplecze do badań telefonicznych. Atutem MN Force jest z kolei to, że ma w Polsce składający się z 38 tys. osób panel respondentów. Podobne panele posiada zresztą także na swoim rodzimym rynku (liczy on 49 tys. zarejestrowanych respondentów), a także na rynku czeskim (56 tys.) oraz austriackim (27 tys.).
- Teraz dzięki kooperacji z MN Force, która jest czołową agencją badawczą na słowackim rynku, będziemy mogli zwiększyć skalę działalności, a dzięki współpracy z naszym strategicznym partnerem zapewnić dotychczasowym klientom i partnerom z Polski możliwość realizacji badań ilościowych i jakościowych o zasięgu europejskim czy nawet ogólnoświatowym – deklaruje Krzysztof Krudysz.
Dotychczasowy szef Agencji Badawczej Fast Solutions będzie stał na czele MN Force, a Marta Bellová będzie pełnić funkcję dyrektora agencji ds. badań online.