Słowo roku: residence

opublikowano: 16-11-2017, 22:00

Rynek kosztownych nieruchomości pęcznieje w tempie 60 proc. rocznie, obrastając w nowe nazewnictwo: high end, upper middle, residence.

Mieszkanie, którego 1 mkw. stanowi równowartość małej toyoty z salonu, przypada raczej na segment „high end” — rynek apartamentów luksusowych, a nie apartamentów po prostu, czyli „upper middle”. Wszystkich razem sprzedano w trzech pierwszych kwartałach 2017 r. więcej niż w całym 2016 r., a już sam ubiegły rok zanotował w tej dziedzinie skok — według danych Reas, obejmujących sprzedaż w stolicy, Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu i Trójmieście.

Fot.Wojciech Krynski-FORUM

W tych miastach sprzedaż lokali z ceną ofertową przekraczającą 17 tys. zł za mkw. wzrosła w ubiegłym roku o około 60 proc., natomiast ilość transakcji z trzech pierwszych kwartałów tego roku firma podsumowała już na 470 luksusowych mieszkań. Na koniec września, ponad dwie trzecie oferty tego segmentu w wymienionych pięciu miastach znajdowało się w granicach Warszawy, w której zresztą najjaskrawiej widoczny ma być podział na „high end” i „upper middle”. Na przygotowanej przez Reas mapce stolicy zielone kropki oznaczają zakątki o cenie 17-22 tys. zł za mkw., a czerwone — nieruchomości ze stawką powyżej 27 tys. zł za mkw. Zielone rozłożone są właściwie od lewej do prawej, czyli od okolic Woli aż za Wisłę, gdzie deweloper czerpać miał inspirację z uroków Saskiej

Kępy. Czerwonych punktów jest mniej i skoncentrowane są na lewym brzegu — najbardziej na Wschód jest apartamentowiec przy samej rzece z nazwą „The Tides”, chociaż niebudzący silnych skojarzeń z „Falowcem”. Żeby jednak określona realizacja wpadała do segmentu „high end”, sama czerwona kropka nie wystarczy — jak zaznacza Reas, kryterium cenowe jest pomocnicze względem miejsca i jakości nieruchomości. W pierwszych trzech kwartałach sprzedaż tych najlepszych kąsków na pięciu największych rynkach podsumowano więc na 222 mln zł, przy czym nabywcy w Warszawie płacili średnio 31 tys. zł za mkw. Hitem tego przedziału cenowego była stołeczna ulica Złota, a w segmencie „upper middle” najlepiej sprzedawały się mieszkania na Woli, w jednej z „residences”.

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Weronika Kosmala

Polecane