Smartbee Club wykształci naukowców

opublikowano: 24-09-2019, 22:00

Potrzeba matką wynalazku. Joanna Ossowska-Rodziewicz, poznanianka, przyjechała z dziećmi do warszawskiego Centrum Nauki Kopernik.

— Moje córki były zachwycone, a ja zwróciłam uwagę na tłumy odwiedzających, także z innych miast. Pomyślałam, że fajnie byłoby uruchomić podobne centrum w Poznaniu. Kiedy jednak zaczęłyśmy z siostrami zgłębiać temat, okazało się, że podobne centra naukowe nie są w stanie funkcjonować samodzielnie, bez dotacji publicznych lub prywatnych. Odwróciłyśmy więc zagadnienie: skoro nie da się w każdym mieście stworzyć centrum nauki, żeby do niego ściągnąć dzieci, to może trzeba dostarczyć centrum nauki każdemu dziecku do domu — mówi Joanna Ossowska-Rodziewicz.

I tak z dwiema siostrami, Agnieszką Ptaszyńską i Dorotą Ossowską, stworzyła SmartBee Club. To program edukacyjny, który uczy przez eksperymenty z dziedzin STEM (science, technology, engineering, mathematics, czyli nauki, technologii, inżynierii i matematyki). Rodzice — jak w Netfliksie — płacą miesięczny abonament. W jego ramach dostają do domu paczki z co najmniej trzema eksperymentami przeznaczonymi dla dzieci od ósmego roku życia. W każdej przesyłce jest także marker do rozszerzonej rzeczywistości — za pomocą aplikacji na smartfony dzieci mogą z bliska przyjrzeć się konstrukcjom czy zjawiskom niewidocznym gołym okiem — zobaczyć strukturę lodu czy proces elektrolizy.

Instrukcje i dodatkową wiedzę można znaleźć online w filmach wideo, w których występują pszczółka Beezy i młoda badaczka Fizzy. Przed zrobieniem eksperymentu rodzic może się podszkolić i przygotować na nieuchronną serię pytań swojej pociechy. Poszczególne eksperymenty wymyślają i opracowują naukowcy: chemiczki dr Kalina Dyba i dr Iwona Płowaś-Korus oraz fizycy dr inż. Krzysztof Hyżorek i dr inż. Łukasz Lindner. Klub ma rekomendacje m.in. Instytutu Fizyki Molekularnej PAN, Mensy Polska i Fundacji Rozwoju Talentów, a jego ambasadorami są Aleksandra i Piotr Stanisławscy, autorzy bloga Crazy Nauka.

SmartBee ma przygotowane eksperymenty na rok działalności, powstają kolejne. Założycielki liczą na subskrybentów (choć firma sprzedaje też pojedyncze boksy z eksperymentami), a wiernych klientów czeka nagroda — obniżka: początkowy abonament 149 zł po roku spada do 99 zł.

1646e18c-8c31-11e9-bc42-526af7764f64
Puls Biznesu po godzinach
Newsletter, który pozwoli odpocząć od codziennych newsów. Sylwetki ludzi biznesu, trendy, reportaże i podcasty
ZAPISZ MNIE
Puls Biznesu po godzinach
autor: Marcin Goralewski
Wysyłany raz w tygodniu
Marcin Goralewski
Newsletter, który pozwoli odpocząć od codziennych newsów. Sylwetki ludzi biznesu, trendy, reportaże i podcasty
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Małgorzata Grzegorczyk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy