Solali zbywa majątek i szuka inwestora
Mimo upadłości, Żywieckie Zakłady Papiernicze Solali kontynuują produkcję i poszukują inwestora strategicznego. Firma chce również sprzedać zbędny majątek. Został on szacowany na 8-12 mln zł.
Znajdujące się w stanie upadłości Żywieckie Zakłady Papiernicze Solali zamierzają pozbyć się zbędnego majątku. Został on oszacowany na 8-12 mln zł. Aktualizacja wyceny ma zostać przeprowadzona pod koniec czerwca 2001 r.
Do sprzedaży przeznaczono nie zabudowany teren przemysłowy o powierzchni 1,5 ha, nie zabudowane działki budowlane o powierzchni 3 tys. mkw., działki rekreacyjne o powierzchni około 2 ha, grunt rolny o powierzchni 700 mkw., halę produkcyjno-magazynową o powierzchni ponad 1,8 ha, pomieszczenia biurowe o powierzchni 1,3 tys. mkw., wiatę magazynową oraz trzy lokale mieszkalne do adaptacji, 10 lokali mieszkalnych zamieszkanych i jeden lokal użytkowy.
Mimo ogłoszenia o upadłości, firma, która zatrudnia blisko 400 osób, nadal funkcjonuje.
Sąd Rejonowy w Bielsku-Białej wyraził zgodę na kontynuację produkcji do września 2001 r. Jerzy Miękisz, prezes Żywieckich Zakładów Papierniczych Solali, ma jednak nadzieję na przedłużenie działalności.
— Czekamy teraz na zainteresowanych nabywców nieruchomości. Liczymy również na inwestora strategicznego, który wniósłby kapitał — mówi Jerzy Miękisz.
Zarząd spółki 20 listopada 2000 r. złożył w Sądzie Rejonowym w Bielsku-Białej wniosek o ogłoszenie upadłości ŻZP Solali. Postanowienie sądu uprawomocniło się 12 stycznia 2001 r.
Żywieckie Zakłady Papiernicze Solali istnieją od 1833 r. Specjalizują się w produkcji papierów pakowych o niskich gramaturach, papierów higienicznych, antykorozyjnych, a także przetworów papierowych (serwetek, obrusów, bibułek dekoracyjnych).
Sprzedaż na rynku krajowym została oparta na sieci hurtowni patronackich i składów fabrycznych. Odbiorcami instytucjonalnymi są zakłady przemysłu tytoniowego, spirytusowego, cukierniczego, maszynowego i obuwniczego. Spółka prowadzi eksport do Niemiec, na Węgry, Słowację oraz Ukrainę. Stanowi on około 5 proc. sprzedaży.