Sony nie straci na „The Interview”

Marek DruśMarek Druś
opublikowano: 2015-01-09 08:11

Dystrybucja w Internecie idzie tak dobrze, że Sony Pictures odzyska miliony dolarów wydane na produkcję komedii „The Interview” („Wywiad ze Słońcem Narodu”), twierdzi osoba zbliżona do studia filmowego.

Komedia, której fabułą jest plan zamachu na przywódcę Korei Północnej, nie została pokazana przez największe sieci  kin w USA z powodu gróźb zamachów przedstawianych przez hakerów. Wcześniej mieli się oni włamać do systemu informatycznego Sony i wykraść dane spółki oraz kilka jej filmów.

Dystrybucja filmu poza głównymi sieciami kin, w Internecie oraz w wypożyczalniach, przyniosła do 6 stycznia 36 mln USD. Sony przypadnie ok. 80 proc. tej kwoty. Wytwórnia planuje jeszcze wypuszczenie filmu na DVD. Brak dystrybucji w kinach w USA pozwolił jednak Sony na ograniczenie kosztów marketingowych. Analitycy szacują, że budżet „The Interview” na produkcję i marketing mógł wynosić 80 mln USD, z czego tylko 44 mln USD to koszty produkcji.

youtube