Czytasz dzięki

Spadki na Wall Street

opublikowano: 16-07-2020, 22:39

Dow Jones przerwał serię czterech wzrostów z rzędu i spadł w czwartek o 0,5 proc. S&P500 stracił 0,3 proc. Wartość Nasdaq zmalała o 0,7 proc.

Huśtawka nastrojów na amerykańskich rynkach akcji. Po wzrostach w środę, zasilanych optymizmem wynikającym z udanych prób szczepionki na koronawirusa, w czwartek nastąpił spadek spowodowany rosnącą obawą, że nasilenie pandemii w południowych stanach USA wymusi ponowne ograniczanie działalności biznesowej. Dane makro dały mieszany obraz. Liczba „nowych bezrobotnych” była w ubiegłym tygodniu wprawdzie najniższa od początku pandemii, ale większa niż oczekiwano. Do tego spadła najmniej od marca. Sprzedaż detaliczna wzrosła drugi miesiąc z rzędu i mocniej od prognoz, ale ponowne wprowadzenie ograniczeń może szybko zniwelować tą poprawę. Podobnie było w przypadku wyników kwartalnych. W czwartek Morgan Stanley pochwalił się rekordowym zyskiem, ale Bank of America popsuł nastroje informując o konieczności stworzenia największych od 10 lat rezerw na tzw. złe kredyty.

Zobacz więcej

NYSE, Wall Street

Bloomberg

Wzrost awersji do ryzyka widoczny był w rosnących cenach obligacji USA i umocnieniu dolara, które nie sprzyjało z kolei notowaniom złota i ropy.

Na zamknięciu taniało 52 proc. spółek z S&P500. Podaż przeważała w 6 z 11 głównych segmentach indeksu. Największa dotknęła spółki IT, nieruchomości (po -1,2 proc.) oraz energii (-0,5 proc.). Najlepiej na tle rynku wyglądały segmenty usług telekomunikacyjnych (0,3 proc.), materiałowy (0,4 proc.) i użyteczności publicznej (1,3 proc.).

Z 30 blue chipów ze średniej Dow Jones spadły kursy 16. Najmocniej staniały Boeing (-4,9 proc.), Microsoft (-2,0 proc.) i Visa (-1,5 proc.).

Na Nasdaq spadły kursy prawie 60 proc. z notowanych na tym rynku ponad 3 tys. spółek. Wśród najmocniej przecenionych komponentów Nasdaq 100 znalazły się drożejące dzień wcześniej turystyczne spółki Expedia (-3,4 proc.) i Booking (-2,9 proc.), ale także Tesla (-2,9 proc.), która zanotowała duży spadek rejestracji aut w USA w drugim kwartale. Akcje Twittera staniały o 1,1 proc. po tym jak hakerzy włamali się na konta najbardziej znanych użytkowników w celu wyłudzenia bitcoinów od obserwujących je osób. Śledztwo w tej sprawie przejęło FBI. 

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Druś

Polecane