Spadły zyski Ten Square Games

GSU
opublikowano: 2021-11-22 17:19

Wyniki producenta gier mobilnych okazały się niższe od oczekiwań analityków.

Zysk netto Ten Square Games w trzecim kwartale spadł do 24,8 mln zł z 58,8 mln zł rok wcześniej. Wynik okazał się niższy od konsensusu oczekiwań publikowanego przez Bloomberg, który zakładał 39 mln zł zysku netto.

Grupa wypracowała w trzecim kwartale 31,2 mln zł zysku operacyjnego wobec 66,5 mln zł w analogicznym okresie 2020 r. Wynik był poniżej konsensusu, który przewidywał 41,6 mln zł zysku operacyjnego.

Raportowana EBITDA spadła do 34,9 mln zł z 67,3 mln zł, a EBITDA skorygowana do 54,8 mln zł z 74,4 mln zł.

Przychody w trzecim kwartale wyniosły 148 mln zł i były niższe od podanych na początku października szacunków mówiących o 158,9 mln zł przychodów. Konsensus Bloomberga zakładał 160,5 mln zł przychodów.

W trzecim kwartale gra “Fisfing Clash” wygenerowała 114,4 mln zl przychodów wobec 115 mln zł w drugim kwartale i 164,3 mln zł w trzecim kwartale 2020 r. “Hunting Clash” wypracowała 28 mln zł przychodów w porównaniu do 30,4 mln zł kwartał wcześniej i 3,4 mln zł rok wcześniej. W trzecim kwartale 7,2 mln zł wypracowały gry spółki Rortos, która dołączyła do grupy w lipcu. W trzecim kwartale Ten Square Games na marketing gier wydała 34 mln zł. W tym 21 mln zł na “Fishing Clash” i 12,9 mln zł na “Hunting Clash”.

“Obserwowany w ostatnich miesiącach płaski trend przychodowy gry ”Fishing Clash“ jest w ocenie zarządu w głównej mierze efektem normalizacji sytuacji na rynku po zdominowanym przez pandemię roku 2020, w czasie którego zarówno gry grupy, jak i szeroki rynek, korzystały ze znacznie większego niż standardowo zainteresowania użytkowników. Nakłady na marketing są od początku bieżącego roku utrzymywane na ograniczonym poziomie ze względu na warunki rynkowe” - czytamy w raporcie.

W raporcie podano, że zespoły produkcyjne nieustannie pracują nad poprawą kluczowych wskaźników gier, czego efekty widać m.in. w wynikach za październik – udało się wyraźnie zwiększyć przychody obu gier bez istotnego zwiększenia wydatków na marketing.

W październiku “Fishing Clash” wygenerowała 41,5 mln zł przychodów przy nakladach na marketing na poziomie 7 mln zł. W przypadku “Hunting Clash” było to odpowiednio 9,4 mln zł i 4,2 mln zł.

Łączne koszty sprzedaży wyniosły w trzecim kwartale 2021 r. 82,6 mln zł w porównaniu do 95,3 mln zł rok wcześniej.

III kw. 2021konsensusrożnicaIII kw. 2020zmiana r/rII kw. 2021zmiana kw/kw
przychody148160,5-8%179,2-17%164,9-10%
EBITDA34,954,5-36%67,2-48%39,7-12%
EBIT31,241,6-25%66,5-53%38,7-19%
zysk netto24,839-36%58,8-58%33,4-26%