Zysk netto Ten Square Games w trzecim kwartale spadł do 24,8 mln zł z 58,8 mln zł rok wcześniej. Wynik okazał się niższy od konsensusu oczekiwań publikowanego przez Bloomberg, który zakładał 39 mln zł zysku netto.
Grupa wypracowała w trzecim kwartale 31,2 mln zł zysku operacyjnego wobec 66,5 mln zł w analogicznym okresie 2020 r. Wynik był poniżej konsensusu, który przewidywał 41,6 mln zł zysku operacyjnego.
Raportowana EBITDA spadła do 34,9 mln zł z 67,3 mln zł, a EBITDA skorygowana do 54,8 mln zł z 74,4 mln zł.
Przychody w trzecim kwartale wyniosły 148 mln zł i były niższe od podanych na początku października szacunków mówiących o 158,9 mln zł przychodów. Konsensus Bloomberga zakładał 160,5 mln zł przychodów.
W trzecim kwartale gra “Fisfing Clash” wygenerowała 114,4 mln zl przychodów wobec 115 mln zł w drugim kwartale i 164,3 mln zł w trzecim kwartale 2020 r. “Hunting Clash” wypracowała 28 mln zł przychodów w porównaniu do 30,4 mln zł kwartał wcześniej i 3,4 mln zł rok wcześniej. W trzecim kwartale 7,2 mln zł wypracowały gry spółki Rortos, która dołączyła do grupy w lipcu. W trzecim kwartale Ten Square Games na marketing gier wydała 34 mln zł. W tym 21 mln zł na “Fishing Clash” i 12,9 mln zł na “Hunting Clash”.
“Obserwowany w ostatnich miesiącach płaski trend przychodowy gry ”Fishing Clash“ jest w ocenie zarządu w głównej mierze efektem normalizacji sytuacji na rynku po zdominowanym przez pandemię roku 2020, w czasie którego zarówno gry grupy, jak i szeroki rynek, korzystały ze znacznie większego niż standardowo zainteresowania użytkowników. Nakłady na marketing są od początku bieżącego roku utrzymywane na ograniczonym poziomie ze względu na warunki rynkowe” - czytamy w raporcie.
W raporcie podano, że zespoły produkcyjne nieustannie pracują nad poprawą kluczowych wskaźników gier, czego efekty widać m.in. w wynikach za październik – udało się wyraźnie zwiększyć przychody obu gier bez istotnego zwiększenia wydatków na marketing.
W październiku “Fishing Clash” wygenerowała 41,5 mln zł przychodów przy nakladach na marketing na poziomie 7 mln zł. W przypadku “Hunting Clash” było to odpowiednio 9,4 mln zł i 4,2 mln zł.
Łączne koszty sprzedaży wyniosły w trzecim kwartale 2021 r. 82,6 mln zł w porównaniu do 95,3 mln zł rok wcześniej.
III kw. 2021 | konsensus | rożnica | III kw. 2020 | zmiana r/r | II kw. 2021 | zmiana kw/kw | |
przychody | 148 | 160,5 | -8% | 179,2 | -17% | 164,9 | -10% |
EBITDA | 34,9 | 54,5 | -36% | 67,2 | -48% | 39,7 | -12% |
EBIT | 31,2 | 41,6 | -25% | 66,5 | -53% | 38,7 | -19% |
zysk netto | 24,8 | 39 | -36% | 58,8 | -58% | 33,4 | -26% |