Sportowa strategia Totalizatora Sportowego

Impact'23
opublikowano: 2023-05-05 17:03

O tym, jak Totalizator Sportowy wspiera polski sport i jak buduje na tym korzyści dla marki i sprzedaży - opowiada prezes Olgierd Cieślik.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja
Główny mecenas sportu:
Główny mecenas sportu:
Totalizator Sportowy, którym od 2017 r. kieruje Olgierd Cieślik, w minionym roku przekazał na polski sport ponad 1 mld zł.
Marek Wiśniewski

Totalizator Sportowy właśnie ogłosił drugą edycję kampanii „Wygrywamy zaczyna się od WY!”. Na czym polega ta akcja i jak wpisuje się w politykę marketingu sportowego Państwa firmy?

Olgierd Cieślik, prezes Totalizatora Sportowego: To nasz kolejny sposób na wspieranie polskiego sportu, ale też szerzej – na aktywizację polskiego społeczeństwa. Szczęśliwe, zgrane społeczności to te, które jednoczą się wokół wspólnych inicjatyw. Dlatego w Totalizatorze Sportowym i Fundacji LOTTO im. Haliny Konopackiej kiełkował pomysł, który w 2022 roku udało się wcielić w życie. Połączyliśmy akcję sprzedażową produktów LOTTO z loterią dla graczy oraz kampanią społeczną, w wyniku czego 27 obiektów otrzymało dofinansowanie na łączną kwotę 3,2 mln zł. Internetowo oddano ponad 4 miliony głosów. Sukces akcji zachęcił nas do próby jego powtórzenia, dlatego już ruszyliśmy z drugą edycją. O ile akcja ma aspekt marketingowy, to jest ona w dużym stopniu projektem społecznym.

Zeszłoroczna kampania zakończyła się więc dla Państwa powodzeniem, tegoroczna ma szansę to powtórzyć, coś jeszcze się udało?

Jako przedsiębiorstwo możemy być dumni z naszych wyników, ponieważ kolejny rok z rzędu pobiliśmy własne rekordy. W samym 2022 roku przekazaliśmy ponad miliard złotych na sport, od 1994 roku – ponad 15,7 mld zł. Złożyło się na to: poczynione w ostatnich latach inwestycje na innowacje, poszerzenie kanałów działalności, rozwój i ulepszanie już istniejących produktów oraz wdrażanie nowych. Przy tym nie uchylamy się od odpowiedzialności i rozumiemy, jak ważne jest oferowanie naszym klientom bezpiecznej rozrywki. To wszystko sprawia, że nasze rosnące przychody to także rosnące wpływy do budżetu państwa, a także dopłaty na fundusze celowe.

Jakie inne projekty i inicjatywy wspiera obecnie Totalizator Sportowy?

Wsparcie jest dopasowane do naszych brandów. Marka LOTTO, która zazwyczaj towarzyszy projektom sportowym, kojarzy się z dobrą zabawą, dynamiką i radością. Takich też partnerstw szukamy. Patrzymy ku przyszłości, dlatego np. jesteśmy partnerem tytularnym koszykówki 3x3 w Polsce, naszą najnowszą ambasadorką jest Ola Mirosław, przedstawicielka wspinaczki sportowej, przyjęliśmy zaproszenie do tworzenia pierwszych w Polsce profesjonalnych tenisowych rozgrywek ligowych – LOTTO SuperLIGI.

Szukamy partnerstw, które niosą korzyść dla obu stron. Przede wszystkim projekt musi być spójny z naszymi wartościami, ale z biznesowego punktu widzenia liczy się, jaki ekwiwalent otrzymamy, jakie media będą zaangażowane, w jakich kanałach komunikacji pojawi się dana inicjatywa, kto jest grupą docelową i przede wszystkim – jaka wartość dodana leży w danym projekcie dla nas jako mecenasa. Oczywiście, zwracamy uwagę np. na szanse medalowe, ale liczy się też to, czy dany projekt zaktywizuje lokalną społeczność, odpowie na jakąś ich potrzebę. Nie chodzi nam przecież o wspieranie wyłącznie wielkich marek i nazwisk.

Najlepsi eksperci na żywo

Olgierd Cieślik, prezes Totalizatora Sportowego będzie jednym z prelegentów ścieżki marketingu sportowego, którą Puls Biznesu, organizuje podczas tegorocznego kongresu Impact’23, 11 maja w Poznaniu (scena Impact Arena). Na scenie wystąpią najlepsi eksperci i praktycy realizujący najważniejsze projekty marketingu sportowego w Polsce i wybitni sportowcy m.in. Kamil Stoch, Paweł Fajdek, Bartosz Zmarzlik. Po raz pierwszy w Polsce wystąpi dwóch kierowców F1: Yuki Tsunoda i Nyck de Vries z Scuderia Alpha Tauri. Szczegóły:

Co w takim razie z długofalowym wsparciem sportu?

Biznesowo inicjatywy na czasie mają dużą wartość, ale współprace długofalowe to nasza domena i są dla nas równie atrakcyjne. Od wielu lat jesteśmy sponsorem Polskiego Komitetu Olimpijskiego. Już myślimy o IO w Paryżu i o tym, jak wesprzeć naszych olimpijczyków. A tymczasem jesteśmy też partnerem głównym nadchodzących Igrzysk Europejskich Kraków-Małopolska 2023.

Są też inne projekty, które idealnie rezonują z naszymi wartościami i misją społeczną. Od wielosezonowego partnerstwa z piłkarską Ekstraklasą, po Tour de Pologne. Jest grono naszych ambasadorów, wśród których znajduje się zarówno Andrzej Bargiel, skialpinista, jak i Marta Wieliczko i Kasia Zillmann – wicemistrzynie olimpijskie w wioślarstwie, są łyżwiarze szybcy oraz bokserzy. Wszyscy razem tworzą piękną sportową mozaikę, która ubogaca polski sport i podnosi jego poziom, a nam jako firmie przynosi biznesową wartość dodaną. Działamy na zasadzie win-win, lub, jak zwykliśmy mawiać w Totalizatorze Sportowym, zgodnie z naszym hasłem: Wygrywamy Razem.