Sportowi sponsorzy otworzyli portfele

opublikowano: 22-02-2018, 22:00

Po chudszym roku przyszedł czas na odbicie.

Według wyliczeń Sponsoringu Insight, w ubiegłym roku działające w Polsce firmy przeznaczyły na sponsoring różnych dyscyplin sportowych, zawodników i drużyn 870,7 mln zł, czyli o 4,6 proc. więcej niż w 2016 r. i o 4,1 proc. więcej niż w 2015 r. W tym roku budżety sponsoringowe mają rosnąć w podobnym tempie. Najbardziej szczodrymi sponsorami są spółki skarbu państwa, zwłaszcza z branży energetycznej i paliwowej. Po zmianie prawa (czytaj obok) wyraźnie wzrosły też wydatki firm bukmacherskich.

Wyświetl galerię [1/2]

fot Radosław JOZWIAK - CYFRASPORT - FORUM

— Nasze wydatki sponsoringowe rosną — w ubiegłym roku skoczyły dwukrotnie — i podpisujemy kontrakty z kolejnymi klubami. Bardzo dobrze układa się współpraca z piłkarską I Ligą, gdzie jesteśmy sponsorem oficjalnym i wspieramy siedem klubów. Dla bukmachera I Liga to świetny produkt: przyciąga polskich kibiców, a jednocześnie jest mniej przewidywalna niż Ekstraklasa. Klubom potrzebna jest jednak profesjonalizacja.

Zbyt często ktoś przychodzi do nas z nadzieją na sponsoring, oferując nam miejsce na bandzie albo koszulce. To już za mało, potrzebne są pomysły na monetyzację bazy kibiców — mówi Konrad Komarczuk, prezes Fortuny w Polsce.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcel Zatoński

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Sportowi sponsorzy otworzyli portfele