Światowy lider segmentu spożywczego, szwajcarski koncern Nestle poddał lekkiej korekcie swoją prognozę finansową. Spodziewa się, że marzą operacyjna w średnim terminie wyniesie około 17 proc. Ustalony przez poprzedniego prezesa cel zawierać się miał w przedziale 17,5-18,5 proc. Firma prognozuje również wzrost przychodów ze sprzedaży o co najmniej 4 proc. w „normalnym środowisku operacyjnym”. Poprzednia projekcja zakładała średni jednocyfrowy wzrost sprzedaży w 2025 r.
Nestle zamierza nadal redukować koszty. Mają być ograniczane o 2,5 mld CHF (2,8 mld USD) do 2027 r. Aby wesprzeć i umocnić swoje marki, Nestle planuje znacząco zwiększyć wydatki na reklamę i marketing.
Wydzielenie wód
Nestle zapowiada, że od 1 stycznia 2025 r. grupa oddzieli marki wody pitnej, takie jak Maison Perrier i Acqua Panna., tworząc samodzielny biznes. Wody mineralne, które stanowią mniej niż 4 proc. przychodów zmagały się ostatnio z problemami z zanieczyszczeniem i ograniczeniami dostaw. Działalność ta poddana zostanie gruntownej analizie i ocenie strategii, a rozważana ma być m.in. możliwość partnerstwa.