Rozczarowali się ekonomiści, którzy liczyli na odbicie w niemieckiej sprzedaży detalicznej. Ta bowiem skurczyła się we wrześniu 2023 r. o 0,8 proc. w ujęciu miesiąc do miesiąca. Tymczasem liczono (mediana) na wzrost rzędu 0,5 proc. po tym jak w sierpniu odnotowała spadek o 1,1 proc. Tym samym był to czwarty miesięczny spadek z rzędu.
W porównaniu z wrześniem 2022 r. sprzedaż pogłębiła spadek do -4,3 proc. z -2,3 proc. miesiąc wcześniej. W tym przypadku spodziewano się zniżki na poziomie -4,0 proc.
To kolejny dowód słabnących wydatków konsumenckich w obliczu wysokiej inflacji i najwyższych od lat stóp procentowych. Sprzedaż detaliczna jest korygowana o inflację. Sprzedaż artykułów nieżywnościowych spadła o 3,7 proc. W takiej samej skali skurczył się handel internetowy i wysyłkowy. Z kolei sprzedaż żywności wzrosła o 2,2 proc.