FRANKFURT (Reuters)- Skorygowana o inflację sprzedaż detaliczna w Niemczech wzrosła w styczniu o 2,5 procent miesiąc do miesiąca i o 4,8 procent rok do roku, podał w środę Federalne Biuro Statystyczne.
Jednym z powodów lepszych wyników ze sprzedaży był fakt, że styczeń 2001 roku miał o jeden dzień roboczy więcej niż rok wcześniej, podało biuro.
W grudniu sprzedaż detaliczna niespodziewanie spadła w skali roku o 2,5 procent, a liczona miesiąc do miesiąca obniżyła się o 0,5 procent.
Dane o sprzedaży detalicznej w Niemczech podlegają częstym zmianom i nie daję pełnego obrazu wydatków konsumenckich w kraju, ponieważ nie obejmują wydatków urlopowych, zakupu samochodów oraz paliwa.
((Reuters Serwis Polski, tel +48 22 653 97 00, fax +48 22 653 97 80, [email protected]))