Czytasz dzięki

Sprzedaż smartfonów spadła o ponad 20 proc.

Tadeusz Stasiuk, CNBC
opublikowano: 26-08-2020, 09:08

Zgodnie z oczekiwaniami, pandemia koronawirusa odcisnęła swoje piętno na sprzedaży smartfonów. Z tzw. wielkiej czwórki jedynie koncern Apple odnotował w miarę przyzwoity wynik.

Najnowszy raport firmy badawczej Gartner wskazuje, że w II kwartale 2020 r. globalna sprzedaż smartfonów zapikowała o 20,4 proc. w ujęciu rocznym do 295 mln sztuk. 

smartfony
Zobacz więcej

smartfony fot.Vladimir Gerdo/TASS/Forum

Lider rynku, południowokoreański Samsung musiał pogodzić się z dwucyfrowym spadkiem. W stosunku do analogicznego okresu 2019 r. sprzedaż zmniejszyła się bowiem aż o 27,1 proc. Niemal równie mocno ograniczona została sprzedaż smartfonów chińskiego Xiaomi, która zniżkował o 21,5 proc. Zdecydowanie lepiej poradził sobie innych chiński konkurent, Huawei, w przypadku którego zniżka sięgnęła 6,8 proc.

Relatywnie dobrze radziła sobie natomiast sprzedaż telefonów Apple. Specjaliści z Gartnera oszacowali jej spadek na jedynie 4 proc. 

W raporcie podkreślono, że amerykański producent popularnych iPhone’ów całkiem dobrze radził sobie na bardzo konkurencyjnym chińskim rynku. Dodatkowo sprzedaż wsparta została wprowadzeniem modelu iPhone SE, który oferując tej samej klasy procesor co w modelu 11 jest zdecydowanie tańszym urządzeniem. Skłoniło to część użytkowników starszych modeli „jabłuszek” do wymiany sprzętu.

Puls Innowacji
Najważniejsze informacje o rozwoju i finansowaniu nowych technologii. Ciekawostki ze świata gigantów, start-upów i funduszy VC
ZAPISZ MNIE
×
Puls Innowacji
autor: Anna Bełcik
Wysyłany raz w tygodniu
Anna Bełcik
Najważniejsze informacje o rozwoju i finansowaniu nowych technologii. Ciekawostki ze świata gigantów, start-upów i funduszy VC
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk, CNBC

Polecane