
Według szacunków firmy Counterpoint, w okresie kwiecień-czerwiec 2022 r. wolumen sprzedaży smartfonów spadł o 14,3 proc. w ujęciu rocznym i był o 12,6 proc. niższy niż w I kw. 2020 r., kiedy to Chiny borykały się z pierwszą falą pandemii koronawirusa.
Ograniczenie popytu, jest zdaniem analityków, pokłosiem inflacji, problemów z łańcuchami dostaw i rosnących kosztów urządzeń.
Pozycję lidera utrzymała firma Vivo. Za nią na pozycję wicelidera awansowała marka Honor, wydzielona z koncernu Huawei. Wzrost jej udziału w rynku był imponujący, z 7,7 do 18,3 proc. Ostatnie miejsce na pudle przypadło Xiaomi.
Na czwartej pozycji utrzymało się Apple, którego udział szacowany jest na 15 proc. Kwartalna sprzedaż iPhone’ów spadła jednak o 5,6 proc., choć zniżka była niższa niż w przypadku Oppo, Xiaomi czy Vivo.
