Stali klienci zalegają z płatnościami

opublikowano: 03-02-2019, 22:00

W opinii przedsiębiorców firmami najczęściej opóźniającymi płatności są ich stali klienci, z którymi współpracują dłużej niż trzy lata.

Tak uważa 47,8 proc. małych i średnich przedsiębiorców przepytanych przez Kerallę Research na zlecenie BIG Info Monitor. Ryzyko jest tym większe, im wyższa liczba kontrahentów. Zażyłe relacje z odbiorcami towarów najbardziej szkodzą handlowcom — 60 proc. partnerów opóźniających przelew za towar współpracuje z wierzycielem z tej branży od co najmniej trzech lat.

W przypadku branż usługowej i produkcyjnej dłuższy staż ma ok. 40 proc. niesolidnych płatników. Nie oznacza to jednak, że można z pełnym zaufaniem podejść do pierwszej transakcji. Szczególnie w usługach — aż jedna czwarta kontrahentów ma problem z terminowym ściągnięciem płatności za pierwszą umowę. W przypadku producentów co dziesiąty odbiorca opóźnia się z zapłatą za pierwszą dostawę albo nie płaci w takim wypadku wcale. W handlu takie sytuacje zdarzają się sporadycznie.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Sylwia Wedziuk

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu