Stalportal zarobi na czysto w 2002 r.

Mariusz Zielke, KW
14-08-2001, 00:00

Stalportal zarobi na czysto w 2002 r.

Internetowa giełda stali Stalportal, w której 57 proc. akcji ma Computerland, liczy na osiągnięcie 70 proc. udziałów w rynku e-commerce tej branży. Uruchomienie serwisu kosztowało 3 mln zł, a obroty na koniec 2001 roku mają wynieść 50 mln zł.

Do 2003 roku Stalportal, internetowa spółka Computerlandu i kilku dystrybutorów stali, chce osiągnąć 70-proc. udział w obrocie tym materiałem przez Internet. W połowie 2002 roku firma ma przynieść dodatni wynik finansowy. Inwestorzy spodziewają się osiągnąć zwrot z inwestycji do 2003 roku. W sumie uruchomienie giełdy stali kosztowało CL i partnerów 3 mln zł. Kapitał spółki wynosi 3,5 mln zł.

Bez Stalexportu

— Pod koniec roku powinniśmy mieć kilkuset stałych klientów i osiągnąć obrót wysokości 50 mln zł — zapowiada Joachim Piecha, prezes Stalportalu.

Serwis umożliwia handel w systemie aukcyjnym oraz za pomocą automatycznego kojarzenia ofert. Spółka podpisała listy intencyjne z kilkudziesięcioma firmami z branży hutniczej, co ma zagwarantować pełen asortyment wyrobów hutniczych zużywanych w Polsce. Poza CL akcje Stalportalu objęli Poland Alloys, Eurostal, Delta Trans Logistik oraz Ośrodek Informacji Hutniczej i Oficyna Wydawnicza Ferraira. Do spółki nie wszedł jednak Stalexport, który początkowo miał być podstawowym partnerem CL w tym przedsięwzięciu. Michał Michalski, rzecznik Computerlandu, twierdzi, że rozmowy ze Stalexportem wciąż trwają.

Konkurencja nie śpi

Konkurencyjną platformę handlu metalami przez Internet uruchomiły pod adresem ce-market.com Prokom i Impexmetal. Początkowo ce-market działał głównie na rynku metali nieżelaznych, jednak rozszerzył usługi także na branżę stalową. Po pół roku działalności spółka zanotowała obroty wysokości 25 mln zł. W lipcu na platformie zarejestrowanych było ponad 450 firm.

Z kolei internetową giełdę stalową pod adresem e-stal.com zamierzał uruchomić Howell, dystrybutor stali. Na razie jednak na stronie działa jedynie część informacyjna, a moduł transakcyjny nie został uruchomiony.

Szacuje się, że w 2001 roku zużycie stali w Polsce osiągnie wartość 14 mld zł, a w 2002 roku — 17 mld zł.

Silna strona: Siłą Stalportalu jest to, że nie jest on związany tylko z jednym dużym podmiotem funkcjonującym w branży, a jest otwarty dla wszystkich graczy rynku — twierdzi Tomasz Sielicki, prezes Computerlandu.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mariusz Zielke, KW

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Stalportal zarobi na czysto w 2002 r.