Niewiele ponad rok od wprowadzenia na rynek Glov Hydro Demaquillage, ściereczek do demakijażu z użyciem wyłącznie wody, ich producent, start- -upowa spółka Phenicoptere, rozpoczęła współpracę z Sephorą. Produkt od kilkudni jest już dostępny w 15 perfumeriach tej sieci, m.in. w Warszawie, Wrocławiu, Krakowie, Gdańsku, Poznaniu i Lublinie.

— Zrealizowanie założonych celów sprzedażowych pozwoli nam na rozszerzenie współpracy z Sephorą w kraju i za granicą. Sieć ta posiada ponad 1900 salonów na świecie, jest więc o co walczyć — zapowiada Monika Żochowska, prezes i współwłaścicielka spółki Phenicoptere (biznes rozwija wspólnie z Ewą Dudzic).
Dodatkowo firma podpisała umowę z francuską siecią sklepów Monoprix — jej produkt ma trafić do sprzedaży jeszcze w tym roku, będzie dostępny w ok. 300 punktach handlowych. Dotychczas, zarówno w Polsce, jak i we Francji, Glov rozprowadzany był za pośrednictwem kanałów e-commerce, w tym własnej platformy. Ale dla Phenicoptere nie jest to jedyny kierunek zagranicznej ekspansji.
— Glov dostępny jest już w 17 krajach. Działania sprzedażowe,za pośrednictwem lokalnych partnerów, prowadzimy na Bliskim Wschodzie, w Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, Rosji, Luksemburgu czy w Szwecji. W przyszłym roku pojawimy się na kolejnych rynkach — dodaje Monika Żochowska.
Firma rozwinęła współpracę z zagranicznymi partnerami, uczestnicząc w licznych targach i misjach handlowych. Phenicoptere jest beneficjentem „Paszportu do eksportu”, spółka została również zakwalifikowanado programu promocji branży przemysłu kosmetycznego, realizowanego przez Ministerstwo Gospodarki.
— Udział w programach promocji zagranicznej uwiarygodnia nas w oczach partnerów biznesowych. Jest to ważne zwłaszcza dla małych, dopiero rozwijających się firm, które nie mają ani rozbudowanej bazy kontaktów, ani zbyt wielu pieniędzy, by samodzielnie wchodzić na międzynarodowe rynki — zaznacza Monika Żochowska.
Spółka pozyskała również unijną dotację na budowę strategii ochrony własności przemysłowej (w ramach Działania 5.4.1 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka). A powstała przy zaangażowaniu i inwestycji funduszu AIP Seed Capital, realizującego Działanie 3.1 „Inicjowanie działalności innowacyjnej”, także z Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.