Technologię można wykorzystać do różnych celów. Kilka polskich start-upów chce pokazać, że biznes może wspierać te nie tylko czysto biznesowe. Zaczynają w Polsce, ale wierzą, że ich usługi spodobają się też za granicą. FaniMani ułatwia wspieranie organizacji społecznych podczas zakupów internetowych — fundacji, stowarzyszeń ochrony zwierząt czy hospicjów. Nie sięga przy tym do kieszeni użytkownika. Serwis internetowy działa od roku. Współpracuje z 700 sklepami internetowymi, takimi jak Empik, Merlin, Play i Orange czy Microsoft. Ich klienci mogą wskazać, na jaki cel ma być przekazana darowizna — kilka procent wartości zakupów. Sklep wpłaca je na konto wybranej organizacji z własnego budżetu marketingowego. Dotychczas klienci przekazali ponad 8 tys. darowizn. Do tego, by myśleć nie tylko o sobie, także na zakupach, namawia też Piotr Łukasiak, pomysłodawca programu „Punkty Pełne Dobra”. Zachęca do pomagania dzieciom, zwierzakom, dbania o środowisko i siebie. Ma to ułatwić aplikacja mobilna. Po zakupie produktu klient może zeskanowaćza jej pomocą paragon, a po zakupie usługi wprowadzić ją do aplikacji i poprosić sprzedawcę o potwierdzenie. Potem decyduje, komu przekaże punkty zdobyte za zakupy. Po udzieleniu wsparcia dostaje informację zwrotną, ile posiłków sfinansował lub ile zasadził drzew. Partnerom programu, wśród których są takie marki, jak Duracell, Jan Niezbędny czy Tetley, aplikacja pozwala przesyłać informacje o nowościach i promocjach. W sklepie NotJustShop.com stworzonym przez Łukasza Kalicińskiego można kupić oryginalny T-shirt, kurtkę, czapkę lub bluzę. Zakup ucieszy podwójnie, bo część pieniędzy sklep przekazuje na zakup odzieży zimowej, wyprawki szkolnej, żywności, leków i innych potrzebnych rzeczy dla dzieci z ubogich domów. Firma zapewnia, że przy produkcji odzieży zatrudnione są też mamy wspieranych dzieci. Jillion to platforma online wykorzystująca mechanizmy finansowania społecznościowego. W aukcji uruchomionych na platformie np. w celu sfinansowaniu operacji, remontu szkoły czy realizacji filmu dokumentalnego oferowane są niestandardowe nagrody. Można wygrać wirtualny projekt swojej kuchni lub tatuaż wykonany przez profesjonalnego artystę. Część z nich oferują przyjaciele i rodzina pomysłodawców akcji. © Ⓟ
Start-upy pomagają pomagać
opublikowano: 2015-10-08 22:00
Odpowiedzialność w biznesie nie musi być pustym hasłem. Udowadniają to także młode firmy.