Menedżer zaznaczył podczas Międzynarodowych Targów Motoryzacyjnych w Monachium, że wszystkie inne dotychczasowe cele realizowane w ramach strategii do 2030 roku pozostają w mocy.
Jean-Philippe Imparato jest zdania, że w obecnych warunkach rynkowy cel Unii Europejskiej dotyczący całkowitej rezygnacji z produkcji aut spalinowych do 2035 roku pozostaje niemożliwy do osiągnięcia przez żaden z koncernów motoryzacyjnych.
Stanowisko kierownictwa Stellantis wpisuje się w szerszy kontekst niepewności, z którą mierzy się branża w Europie. Głównym problemem pozostaje rosnąca konkurencja ze strony chińskich firm.
W niedawnym wywiadzie dla włoskiego dziennika "Il Sole 24 Ore" i francuskiego dziennika "Les Echos" nowy dyrektor generalny Stellantis Antonio Filosa wezwał Unię Europejską do pilnej korekty planów transformacji sektora. Postulował m.in. promowanie sprzedaży hybryd, programy wymiany starszych aut w celu skuteczniejszej redukcji emisji dwutlenku węgla oraz złagodzenie wymogów dla lekkich aut użytkowych.