Sterprojekt testuje sieć w BGŻ
Sterprojekt testuje sieć w BGŻ
Jeszcze wiosną 2001 r. Bank Gospodarki Żywnościowej uruchomi ofertę internetową. Oprogramowanie dostarczył Sterprojekt, notowany na rynku podstawowym GPW.
Aplikacja Sterprojektu jest już w BGŻ testowana. Z założenia ma umożliwić bankowi pełną identyfikację klienta, co z kolei pozwoli na dopasowanie oferty usług finansowych do indywidualnych możliwości i potrzeb klienta.
Zdaniem Piotra Smólskiego, prezesa Sterprojektu, będzie to pierwsza tak rozbudowana i interaktywna aplikacja w Polsce.
Zindywidualizowanie oferty internetowej sprawi, że bank sam ma „podpowiadać” poszczególnym grupom klientów najkorzystniejsze rozwiązania: inne dla studentów, inne dla osób osiągających dochody wyższe od średnich. W przyszłości oferta ma być rozbudowana o zlecenia giełdowe oraz ubezpieczenia.
Stosowane zabezpieczenia mają uchronić dane klienta przed osobami postronnymi.
— Rozmawiamy już z dwoma kolejnymi bankami na temat wprowadzenia podobnych rozwiązań do bankowości internetowej. Oprogramowaniem dla bankowości zajmujemy się od roku, ale dzięki wykorzystaniu doświadczeń amerykańskiej spółki BroadVision możemy zaproponować jedyne w swoim rodzaju rozwiązanie w Polsce dla bankowości internetowej, gdzie oferta banku trafia tylko do potencjalnie zainteresowanego kręgu klientów — mówi Piotr Smólski.
Warszawska spółka wchodzi również na rynek aplikacji dla wojska, którego wartość specjaliści wyceniają nawet na 700 mln USD (3 mld zł).
— W tym celu stworzyliśmy wyspecjalizowaną spółkę C4I — tłumaczy prezes Sterprojektu.
Zdaniem Piotra Smólskiego, prawdziwe pieniądze spółka będzie mogła zarobić po rzeczywistym wprowadzeniu w naszej armii standardów NATO. C4I zamierza kompleksowo informatyzować wojsko zgodnie z surowymi standardami bezpieczeństwa.
© ℗Podpis: Michał Śliwiński