Stolica czeka na rano

Rafał Kerger
opublikowano: 19-12-2008, 00:00

W styczniu TVN Warszawa ruszy z pasmem porannym Janusza Zadury, znanego z Radia PiN. Będzie i publicystyka. Wieczorem.

TVN Warszawa rozszerzy ramówkę dopiero po Nowym Roku

W styczniu TVN Warszawa ruszy z pasmem porannym Janusza Zadury, znanego z Radia PiN. Będzie i publicystyka. Wieczorem.

Pierwszy tydzień TVN Warszawa upłynął pod znakiem pochwał. Nowy projekt grupy TVN — o którym Piotr Walter mówi, że ma budżet porównywalny z TVN CNBC Biznes (czyli kilkanaście milionów złotych) — zdążyli już pozytywnie ocenić medioznawcy Maciej Mrozowski i Wiesław Godzic. Rozpływała się nad nim nawet "Gazeta Wyborcza", pisząc m. in., że "TVN Warszawa nadaje wprawdzie od kilkunastu godzin, ale widz na pewno zdążył się już zaprzyjaźnić z prezenterami, którzy są serdeczni, ciepli i sypią dobrymi radami…".

Po takiej rekomendacji tytułu Agory — która z racji silnej pozycji na stołecznym rynku reklamy (oprócz "GW", ma przecież także radia TOK FM i Złote Przeboje oraz outdoorowy AMS) uchodzi za największego konkurenta TVN Warszawa —nic tylko zagrać fanfary i rozłożyć czerwony dywan.

Maciej Maciejowski, szef nowej stacji, stara się jednak zachować spokój.

— Nie pokazaliśmy jeszcze wszystkich możliwości. Od stycznia będą zresztą nowości. 5 stycznia ruszamy z programem porannym. Poprowadzi go Janusz Zadura, znany z radia PiN. Będzie też wieczorna publicystyka — wykłada Maciej Maciejowski.

Target: 20-44

TVN Warszawa to pierwszy lokalny projekt TVN, choć pewnie nie ostatni (latem krążyła wieść, że koncern mógłby przejąć działającą od wiosny Telewizję Silesia z Katowic). Stacja w kolorze zieleni, fioletów i szarości jest skierowana nie tyle do rodowitych warszawiaków, ile do mieszkańców stolicy (pracują tu i mieszkają ludzie z całej Polski).

Redakcją informacyjną kieruje Patrycja Redo, poprzednio prowadząca m.in. "Fakty" TVN i "Prosto z Polski" w TVN24. Redakcją rozrywkową — Katarzyna Gawrońska, wcześniej producentka w TVN.

W TVN Warszawa pracuje 100 osób, w tym 12 zespołów reporterskich. Obecna ramówka opiera się na "Stolicy" — codziennym serwisie emitowanym na żywo — oraz na nadawanym dwa razy dziennie "Rytmie miasta" — przewodniku po imprezach. Jest też program "Ulice", ze szczegółowymi relacjami ze stołecznych ulic, "Prognoza pogody" dla poszczególnych dzielnic, magazyny: "Fik" (Dorota Zawadzka radzi, gdzie wybrać się z dzieckiem w weekend), "Kinetyka" (wywiady Tomasza Kina ze znanymi warszawiakami), "Goście, goście" (Elizabeth Duda pokazuje świat obcokrajowców mieszkających w stolicy) i "Odrobina Warszawy" (Witold Odrobina rozmawia z ludźmi, którzy na tworzą klimat miasta). Jest też program śledczy.

Nieruchomości
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
×
Nieruchomości
autor: Dominika Masajło, Paweł Berłowski
Wysyłany raz w tygodniu
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

— Interesują nas widzowie w wieku 20-44 lata — wyjaśnia Maciej Maciejowski.

Mocną stroną telewizji ma być strona internetowa —w zamyśle twórców najważniejszy serwis informacyjny dla mieszkańców stolicy. Czy się uda? Nie wiadomo. Serwis przypomina internetowy tabloid. Jego mocną stroną jest system badający płynność ruchu na ulicach, który TVN ma dzięki współpracy z Centrum Monitorowania Alarmów.

Zarobić na Warszawie

Stacja, która ma siedzibę przy ulicy Kawalerii (niegdyś siedziba Canal+), jest dostępna w większości stołecznych kablówek oraz na platformie n i w Cyfrze+. Ma być rentowna za dwa lata. Na razie trafia do 600 tys. gospodarstw, czyli około 1,5 miliona osób.

Tomasz Chełmecki, szef domu mediowego Starlink, uważa, że w przyciąganiu reklamodawców TVN Warszawa na pewno sobie poradzi. TVN słynie z mocnych sił sprzedażowych. I chodzi nie tylko o sprzedaż spotów, ale również o sponsoring czy product placement.

— Taki kanał to dobry pomysł na zarabianie. Nawet biorąc pod uwagę kryzys. Jeśli bowiem są dziś gdzieś w Polsce pieniądze i sens reklamowania luksusowych produktów, to jest to właśnie Warszawa —twierdzi Tomasz Chełmecki.

Najdroższy 30-sekundowy spot w TVN Warszawa kosztuje — według cennika — 580 złotych. Polityka rabatowa — choć kanał stawia dopiero pierwsze kroki — ma nie odbiegać od średniej rynkowej (dla największych klientów najwyżej 40 proc. rabatu ceny wyjściowej czasu reklamowego).

14

kanałów Tyle należy obecnie do Grupy TVN. Oprócz TVN Warszawa są to: TVN, TVN Siedem, TVN 24, TVN Meteo, TVN Turbo, ITVN, TVN Style, TVN Lingua, TVN Med, Discovery Historia, Telezakupy Mango 24, NTL Radomsko i TVN CNBC Biznes. Z tego TVN Med działa już tylko w internecie. W mijającym roku stacja zlikwidowała zaś kanał TVN Gra.

Rafał Kerger

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Rafał Kerger

Polecane