Streaming popularniejszy od telewizji płatnych

  • Paulina Karpińska
opublikowano: 29-12-2020, 20:00

Platformy SVOD i OTT stają się dominującą formą korzystania z treści w wielu krajach na świecie – wynika z raportu Capgemini.

Liczba osób korzystających z usług streamingowych w trakcie pandemii dynamicznie wzrosła. Ogromne ograniczenia nałożone na branżę mediową i rozrywkową przyspieszyły i tak już dynamicznie rozwijający się sektor transmisji strumieniowych. Netflix już w I kw. 2020 r. dwukrotnie zwiększył bazę abonentów.

- Wśród czynników wspierających rozwój platform OTT lub SVOD możemy wyszczególnić m.in. zwiększającą się świadomość konsumencką w zakresie wartości treści i preferencji, wygodę, elastyczność, wykorzystanie wysoko zaawansowanej technologii, m.in. sztucznej inteligencji w zakresie proponowanych treści, czy też wybuch pandemii. O ile kryzys głęboko dotknął branżę filmową i sparaliżował pracę nad produkcjami, to platformy OTT w pierwszych kwartałach roku notowały rekordy subskrypcji. W I kw. tylko Netflix zyskał ponad 15,7 mln subskrybentów – mówi Dominika Nawrocka, brand communication manager w Capgemini.

Do tej pory prym wiodły telewizje płatne, z raportu Capgemini wynika jednak, że usługi SVOD do końca 2020 r. wyprzedzą telewizję w ponad 30 krajach. W Wielkiej Brytanii Netflix już w 2018 r. liczbą abonentów pokonał telewizję satelitarną Sky. SVOD mocno zyskuje na popularności w USA, Niemczech, Chinach oraz Indiach.

Dzięki OTT i usługom strumieniowym branża mediów i rozrywki wkroczyła w nową erę danych. Wynika z nich, że głównymi odbiorcami platform streamingowych w Ameryce i Europie są osoby nie tylko w przedziale wiekowym 26-35, ale także 36-49. W USA np. popularność telewizji tradycyjnej i serwisów SVOD jest już na tym samym poziomie.

Polski rynek medialny również wpisuje się w ogólnoświatowy trend. Odbiorcy coraz chętniej sięgają po subskrypcję platform OTT kosztem płatnej telewizji czy kablówki.

- Znaczenie ma tu także kwestia reklam – platformy OTT oferują reklamodawcom możliwość lepiej dostosowanych treści. Obserwujemy wzrost liczby usług agregujących, które próbują zmniejszyć złożoność dla konsumenta przez łączenie treści od różnych posiadaczy praw lub różnych usług przesyłania strumieniowego za pośrednictwem jednego interfejsu – mówi Dominika Nawrocka.

Serwisy SVOD i OTT zyskują na popularności dzięki ciągle poszerzającemu się przekrojowi treści, transmisjom na żywo i na żądanie oraz dużej dostępności filmów, seriali, podcastów oraz gier. Ponadto znaczący gracze na rynku inteligentnie wykorzystują posiadane dane, by wzbogacać i personalizować doświadczenia klientów. Indywidualne rekomendacje czy dostosowywanie tego, co jest wyświetlane na ekranie startowym, do preferencji użytkowników, jest oparte na danych i sterowane przez algorytmy – wynika z raportu Capgemini.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane