SUV podłączony do internetu

Najpierw kupili Volvo, a teraz, z pomocą Szwedów, chcą wprowadzić na rynek zupełnie nową markę

Niewiele jest aut, które wzbudzają zainteresowanie zarówno serwisów poświęconych nowym technologiom, jak też typowo motoryzacyjnym. Nowy SUV firmy Lynk & Co nawet bardziej przyciąga fanów gadżetów niż koneserów motoryzacji. To auto przygotowane specjalnie na czasy, w których żyjemy. A w tych króluje internet.

Chińczycy szacują, że będą potrzebowali na Starym Kontynencie 500 punktów sprzedaży. Firma nie chce mieć tradycyjnych salonów poza miastem — będzie otwierać m.in. sklepy w centrach handlowych.
Zobacz więcej

LYNK ZALEJE EUROPĘ:

Chińczycy szacują, że będą potrzebowali na Starym Kontynencie 500 punktów sprzedaży. Firma nie chce mieć tradycyjnych salonów poza miastem — będzie otwierać m.in. sklepy w centrach handlowych. ARC

Lynk to zupełnie nowa globalna marka samochodowa stworzona przez chiński koncern Geely. To pierwszy model opracowany wspólnie z koncernem Volvo. Samochód nie przypomina „chińskiej taniochy” — ma skandynawską świeżość i prostotę. Geely odcina tym samym kolejny kupon po sukcesie, jakim okazało się przejęcie Volvo kilka lat temu. SUV o nazwie Lynk 01 ma trafić do sprzedaży w Europie i USA w 2018 r., po debiucie w Chinach w przyszłym roku.

Jest oczywiście hybrydą korzystającą z benzynowego silnika o pojemności 1,5 litra i jednostki elektrycznej. Inżynierowie zbudowali 01 na nowej platformie, którą Szwedzi zastosują także w kolejnych modelach Volvo z serii 40. Po debiucie SUV-a firma ma dołączyć do oferty m.in. sedana. Kolejne modele będą oznaczane numerami 02, 03 itd. Lynk 01 wygląda ciekawie i przyciąga oczy, ale nie stylistyka sprawia, że auto trafiło do serwisów dla gadżeciarzy.

Serwis The Verge napisał, że ma być odpowiednikiem Volvo dla milenialsów, czyli pokolenia niemal stale podłączonego do internetu. Chiński SUV działa podobnie jak oni. Portal Engadget zachwyca się wielkim ekranem dotykowym na desce rozdzielczej i otwartą platformą oprogramowania, która pozwala budować aplikacje poświęcone marce.

Geely chwali się, że stworzyło najbardziej powiązane z internetem i nowymi technologiami auto, jakie dotychczas wyprodukowano — namówił do współpracy Microsoft, Alibabę i Ericssona. Do auta dołączony jest cyfrowy kluczyk i aplikacja umożliwiająca wypożyczenie go, gdy nie jest on akurat potrzebny właścicielowi. System będzie czymś w rodzaju Airbnb dla samochodów (serwis, który umożliwia właścicielom mieszkań i domów ich wynajem w łatwy sposób).

Po wyjściu z auta właściciel SUV-a będzie przyciskał ikonkę „podzielę się”, następnie ustawi czas swojego powrotu, a w tym okresie ktoś inny będzie mógł skorzystać z pojazdu za określoną cenę — rozwiązanie pozwoli zarabiać na aucie w czasie dłuższych przerw w użytkowaniu, np. podczas wakacji. Profil pożyczającego jest widoczny, więc zaniepokojony właściciel może odrzucić ofertę najmu. Internet dominuje także w modelu dystrybucyjnym SUV-a.

Chińczycy policzyli, ile pieniędzy tracą na pośrednikach czy sieci dilerskiej, i doszli do wniosku, że pora to zmienić. Lynk będzie więc sprzedawany bezpośrednio poprzez internet i we własnych salonach firmy. © Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Łukasz Ostruszka

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Po godzinach / SUV podłączony do internetu