Sygnity bierze na celownik małe firmy

MGA
opublikowano: 01-02-2012, 00:00

Quatra — tak nazywa się marka, pod którą warszawska spółka będzie sprzedawać rozwiązania dla segmentu MSP.

Sygnity zmienia oblicze. Notowana na warszawskim parkiecie firma do tej pory kojarzyła się z dużymi, wykonywanymi pod klucz projektami informatycznymi. Na początku roku przeszła rebranding, a teraz rusza ze sprzedażą oprogramowania dla małych i średnich firm. Rozwiązania dla sektora, w którym do tej nie była obecna,będzie dystrybuowała pod nową marką — Quatra. W portfolio będzie pięć produktów wspomagających prowadzenie małego i średniego przedsiębiorstwa. W wersji pudełkowej będą je sprzedawali partnerzy Sygnity (obecnie ma ich 21, docelowo ma być około 200). Można je także będzie kupić w sklepie internetowym. To, co ma je wyróżniać, to funkcjonowanie na podstawie chmury (nie trzeba instalować oprogramowania na komputerze, jest dostępne przez internet) oraz model płatności oparty na abonamencie, zamiast jednej płatności za gotowy program.

— Zarządzanie firmą jest obecnie możliwe za pomocą laptopa z dostępem do internetu. Przewagę konkurencyjną daje więc dostęp do oprogramowania 24 godziny na dobę z dowolnego miejsca na świecie — przekonuje Arkadiusz Lew-Kiedrowski, wiceprezes Sygnity. Szacuje, że w tym roku sprzedaż rozwiązań dla sektora MSP przyniesie spółce 10 mln zł przychodów. W kolejnych latach ma to być ponad 20 mln zł.

— Pierwsze zyski ze sprzedaży tych systemów powinny pojawić się na początku przyszłegoroku — mówi Robert Tomaszewski, dyrektor generalny pionu MSP w Sygnity. Wejście rodzimego giganta w segment małych firm nie powinno dziwić. Jego wartość jest szacowana na 0,8-1 mld zł, a rynek jest mocno rozdrobniony. Oprogramowanie sprzedaje na nim około 90 firm. Sygnity nie jest jedyną dużą firmą informatyczną, która ma taki pomysł na rozwój biznesu. Podobne plany ma także krakowski Comarch, który jeszcze w tym półroczu chce ruszyć ze sprzedażą aplikacji adresowanych dla małych przedsiębiorstw. Mają one także być oparte na chmurze i sprzedawane przez internet. Jarosław Szawlis, prezes wrocławskiego Insertu, który jest liderem na rynku oprogramowania dla małych firm, nie obawia się konkurencji ze strony dużych graczy.

— Z punktu widzenia małych przedsiębiorców chmura jest rozwiązaniem interesującym w ograniczonym zakresie — twierdzi Jarosław Szawlis. Dodaje, że zastosowanie chmury automatycznie oznacza wprowadzenie płatności w formie stałego abonamentu. Tymczasem za produkty Insertu płaci się raz. Zastrzega jednak, że jeśli klienci będą preferowali taką formę płatności, to firma jest gotowa do jej wprowadzenia. Wejście Sygnity w segment oprogramowania dla MSP to część ogłoszonej w ubiegłym roku strategii. Zakłada ona także ekspansję poza granicę Polski. W styczniu spółka informowała o powołaniu do życia firmy córki Sygnity Europe. Ma ona zajmować się dystrybucją produktów partnera warszawskiej spółki — chińskiego Huawei — w państwach naszego regionu oraz budową sieci firm partnerskich.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MGA

Polecane