Symbioza doradztwa i technologii cyfrowych

opublikowano: 12-02-2018, 22:00

Doradztwo w branży nieruchomości opiera się w ogromnej mierze na doświadczeniu konsultantów. Start-upy technologiczne mogą ją wspierać, dostarczając precyzyjne dane.

Reas, firma doradcza na rynku nieruchomości, stał się w 2017 r. partnerem rozwijającego się od dwóch lat start-upu Obido.pl. Platforma pozwala na wyszukiwanie mieszkań na rynku pierwotnym w Warszawie, Wrocławiu i Krakowie, łącząc klientów (ponad 16 tys.) bezpośrednio z deweloperami.

— Reas pozyskuje od Obido.pl zebrane dane cyfrowe dotyczące preferencji nabywców mieszkań, a Obido korzysta z eksperckiej wiedzy rynkowej specjalistów Reas przy opracowywaniu analiz — tłumaczy Ewa Tęczak, menedżer ds. marketingu Reas.

Twórcy Obido.pl wiedzieli, że gromadzone przez platformę dane, zbierane podczas wspierania klientów w wyborze mieszkań, stanowią olbrzymią wartość. Próbowali sami je analizować, by tworzyć raporty, pomagające deweloperom przewidzieć preferencje klientów. Okazało się to jednak bardzo trudne.

— Brakowało nam wiedzy, w jaki sposób je interpretować. Współpraca z Reas wypełniła tę lukę — mówi Paweł Gniadkowski, współzałożyciel Obido.pl, odpowiedzialny za technologiczną stronę produktu.

Obido.pl jest platformą przypominająca portal randkowy: deweloper jest zdeterminowany, by sprzedać mieszkanie, a klient, by je kupić. Pytanie, które mieszkanie wybierze i czy w natłoku informacji trafi na to idealne. Platforma wspiera klienta w wyborze, zbierając oferty od deweloperów mieszkaniowych. Bazuje na setkach parametrów i algorytmach, które przewidują przyszłe wybory klientów, na podstawie decyzji podobnych do nich użytkowników. Klient szybciej dociera do ciekawej oferty, a deweloper ponosi niższe koszty działań marketingowych.

— W ubiegłym roku zrealizowaliśmy olbrzymi projekt umożliwiający odbywanie spacerów 3D po każdym z 40 tys. mieszkań. Dzisiaj tylko nieliczni deweloperzy mogą zaprosić swoich klientów na takie wirtualne zwiedzanie, kiedy przyszła nieruchomość jest jeszcze dziurą w ziemi. Są to dla nich wydatki rzędu klilkudziesięciu tysięcy złotych, a my za kilka tygodni zapewnimy im to całkowicie za darmo — mówi Paweł Gniadkowski.

Deweloperzy nie od razu przekonali się do platformy, bo model biznesu Obido.pl nie polega na prowizji ze sprzedaży, ale finansowany jest z opłat deweloperów, którzy chcą przedstawić swoją ofertę.

— Pierwszy rok był trudny, ale gdy współpracę podjęli najwięksi na rynku, inni też zauważyli płynące z niej korzyści — mówi Marian Bruliński, specjalista ds. nieruchomości i współzałożyciel platformy.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Paweł Berłowski

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Nieruchomości / Symbioza doradztwa i technologii cyfrowych