Symulacje, które uczą

FIR
opublikowano: 18-10-2018, 22:00

W jaki sposób nauczyć się przedsiębiorczości i zarządzania firmą nie prowadząc własnej działalności?

Firma Revas proponuje skorzystać z innowacyjnych narzędzi — branżowych symulacji biznesowych — dzięki którym uczniowie, studenci i pracownicy firm prowadząc wirtualne biznesy nabywają realne kompetencje. Rozwiązanie to przyjęło się już w polskich szkołach i uczelniach.

Symulacje Revas polegają na prowadzeniu własnej, wirtualnej firmy na platformie. Gracze podejmują realistyczne decyzje menedżerskie i konkurują między sobą. Zanim rozpoczną prawdziwy biznes, mierzą się z wyzwaniami przedsiębiorców w świecie wirtualnym poprzez działania dotyczące wyboru formy zatrudnienia, cen, zakupów czy rozwiązywanie problemów związanych np. z utratą klientów, niezadowolonymi pracownikami czy stratą finansową. Użytkownicy dzięki temu szlifują umiejętności rozwiązywania problemów, analizy danych, logicznego myślenia, planowania itp. Gracze mogą wybrać symulację w 1 z 8 branż, takich jak warsztat samochodowy, firmę transportową czy salon fryzjerski, by najlepiej dopasować naukę do swoich zainteresowań i predyspozycji.

Firma wdrożyła symulacje już do 40 szkół i pięciu uczelni w Polsce oraz na jednej uczelni w Danii. Tematem interesują się też samorządy, którym zależy na tym, by podlegające im szkoły kształciły młodzież praktycznie i efektywnie oraz przygotowywały ich do wejścia na rynek pracy.

We wrześniu 2018 r. miasto Kielce zakupiło dla swoich szkół symulacje w branżach strategicznych dla rozwoju Kielc i województwa świętokrzyskiego, tj. metalowo-odlewniczej, targowo-kongresowej i informatycznej.

Branżowe symulacje biznesowe (fabryka łożysk, agencja eventowa i serwis IT) będą dostępne dla szkół z Kielc oraz Kieleckiego Obszaru Funkcjonalnego — Tego typu inicjatywy pokazują i potwierdzają, że jest to dobry kierunek zmian, jeśli chodzi o naukę przedsiębiorczości i zarządzania. Kielce są pierwszym miastem w Polsce, które realizuje takie wdrożenie. Liczymy, że kolejne miasta też będą zainteresowane tym, by uczyć przedsiębiorczości w swoich szkołach w sposób praktyczny — wyjaśnia Wojciech Pitura, prezes Revas.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: FIR

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Gospodarka / Symulacje, które uczą