Sysytemy zarządzania jakością

MAB
opublikowano: 19-01-2009, 00:00

Najpowszechniej stosowana w firmach norma ISO 9001 określa wymagania, które musi spełniać wewnętrzny system zarządzania jakością. Jest to powszechnie stosowana norma — zarówno przez małe jak i duże firmy. Opracowano ją w 2000 r. a rok później Polski Komitet Normalizacyjny przyjął ją jako obowiązującą na terenie naszego kraju.

Główne wymagania ISO 9001

Ustanowienie procesów realizacji wyrobu

Dokonywanie systematycznych pomiarów jakości

Zaangażowanie kierownictwa w budowanie systemu zarządzania jakością

Wprowadzenie nadzoru nad dokumentacją i zapisami

Usystematyzowanie zarządzania zasobami

Zasady jakościowe w ISO 9001:

Zorientowanie na klienta

Udoskonalanie realizowanych procesów

Przywództwo (kierunek rozwoju zależy od kierownictwa firmy)

Zaangażowanie ludzi

Realizacja obustronnych korzyści

Podejście procesowe

Systemowe podejście do zarządzania

Rzeczowe podejście do podejmowania decyzji

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MAB

Polecane