Szczypta luksusu

opublikowano: 11-01-2016, 22:00

Rosną wymagania Polaków, więc nawet w segmencie popularnym pojawia się coraz więcej lokali o podwyższonym standardzie

W 2016 r. utrzyma się tendencja wzrostowa na rynku nieruchomości luksusowych. Eksperci tłumaczą to stopniowym, lecz coraz bardziej zauważalnym bogaceniem się Polaków. W 2015 r. dochód powyżej 7,1 tys. zł miało w naszym kraju 969 tys. osób, a w 2016 r. ich liczba po raz pierwszy przekroczy 1 mln. Łączny roczny dochód ludzi zamożnych i bogatych wynosi 155 mld zł, co w porównaniu do poprzedniego roku oznacza 5-proc. wzrost.

LEPSZA JAKOŚĆ:
LEPSZA JAKOŚĆ:
Nowa Papiernia we Wrocławiu (na zdjęciu) to inwestycja z górnej półki. Na chętnych czekają wysokie mieszkania z balkonami lub tarasami i wykończenia do wyboru.
Maciej Lulko

— Zarobki Polaków rosną, a wraz z nimi wymagania co do standardu nieruchomości — mówi Ewa Piechota, menedżer marketingu Nowej Papierni, loftowego osiedla we Wrocławiu.

Wysepki luksusu

W 2016 r. można się spodziewać oddania do użytku osiedli, które deweloperzy określają jako luksusowe. — Na ten rok zaplanowaliśmy debiut wyczekiwanego osiedla Apartamenty Marymont. Kameralne wille miejskie dla wymagających klientów są inspirowane klimatem sąsiedniego Żoliborza Dziennikarskiego — opowiada Mirosław Bednarek, prezes Matexi Polska.

Podobne plany mają m.in. Wawel Service, który zapowiada kolejne etapy Apartamentów Sowiniec w krakowskiej Woli Justowskiej, Osady Czorsztyn we wsi Mizerna oraz Apartamenty Onyx w Krynicy. Z kolei firma Polnord realizuje drugi etap Bramy Sopockiej z 42 apartamentami. Wielu innych deweloperów ma już w ofercie osiedla z wyższej półki.

— Oferujemy takie mieszkania w Fabryce Czekolady przy ulicy Wrocławskiej w Krakowie i w Malinowym Zaciszu przy ulicy Rakowieckiej we Wrocławiu. Na rok 2016 zaplanowaliśmy również inwestycję przy ulicy Mazowieckiej w Krakowie — mówi Marcin Zaremba-Śmietański, członek zarządu operacyjnego w Grupie Deweloperskiej Geo.

Nieruchomości
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
×
Nieruchomości
autor: Dominika Masajło, Paweł Berłowski
Wysyłany raz w tygodniu
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

Perełki do wyłowienia

Większe wymagania odnośnie do standardu mieszkań mają nie tylko najbogatsi. Średniozamożnych Polaków stać na nieco więcej niż kilka lat temu, więc coraz częściej na osiedlach z segmentu popularnego znajduje się przynajmniej kilka mieszkań o podwyższonym standardzie.

— W każdym z naszych osiedli jest pula takich mieszkań. Są to zazwyczaj lokale na ostatnich piętrach z takimi udogodnieniami jak preinstalowany system klimatyzacji, podwyższone stropy czy większe przeszklenia i przylegające do mieszkań przestronne tarasy. Takie mieszkania znajdą się np. w budynku, który powstanie do 2017 r. na warszawskim Żoliborzu w drugim etapie inwestycji Apartamenty Krasińskiego, którą właśnie zaczynamy, oraz w budynku przy ulicy Nakielskiej na Woli, którego budowę zamierzamy rozpocząć w tym roku — informuje Marcin Liberski, dyrektor marketingu i sprzedaży w Atlas Estates.

Podobne perełki można znaleźć m.in. w ofercie Lokum Deweloper (na osiedlu Lokum da Vinci na Gądowie Małym we Wrocławiu dostępne są dwa pięciopokojowe apartamenty) czy Archicomu (apartamenty na osiedlach Ogrody Hallera i Olimpia Port we Wrocławiu). Niektórzy deweloperzy wprowadzili również do sprzedaży domy, które opisują jako nieruchomości o podwyższonym standardzie.

— Oprócz mieszkań oferujemy domy w zabudowie bliźniaczej i szeregowej. Na kameralnym osiedlu Park Dworski II przy ulicy Zyndrama z Maszkowic w Białołęce sprzedajemy domy 140-160 mkw. wraz z 300-400 metrowymi działkami od 650 tys. zł. Na Osiedlu Olesin przy ulicy Zdziarskiej w Białołęce pozostały w sprzedaży ostatnie dwa segmenty o powierzchni 131 m kw. i 173 m kw. z dużymi ogródkami w promocyjnej cenie od 540 tys. zł. — wylicza Katarzyna Pietrzak, dyrektor sprzedaży i marketingu w Victoria Dom.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Joanna Dobosiewicz

Polecane