Targi stymulują lokalny biznes

Sławomir Erkiert
opublikowano: 2001-11-20 00:00

Poznań. Wczoraj w Poznaniu odbyło się seminarium zorganizowane przez Stowarzyszenie im. Eugeniusza Kwiatkowskiego, Polską Korporację Targową oraz Polską Izbę Gospodarczą Importerów, Eksporterów i Eksporterów Kooperacji na temat „Targi — ofensywa czy stagnacja dla aglomeracji poznańskiej?” Uczestnicy seminarium starali się ocenić różne rodzaje usług oferowanych przez organizatorów targowych oraz dokonać analiz możliwości rozwoju i poprawy ich jakości. Ich zdaniem, targi bez wątpienia przyczyniają się do rozwoju miast, w których są organizowane oraz pozytywnie oddziałują na lokalny biznes.

— Imprezy wystawiennicze wpływają na aktywizację lokalnego otoczenia gospodarczego, tworzą miejsca pracy oraz oddziałują na rozwój małych i średnich przedsiębiorstw — twierdzi Paweł Babij, dyrektor firmy Interservis z Łodzi, organizatora targów.

Z kolei Andrzej Bobiński, szef rady programowej Stowarzyszenia im. Eugeniusza Kwiatkowskiego twierdził, iż „nie zabija się kur znoszących złote jaja”, a taką rolę w życiu mieszkańców wielu polskich miast mogą i powinny odgrywać targi.