Od pierwszych dni powodzi energetycy firmy Tauron Dystrybucja pracowali nad przywróceniem zasilania klientom poszkodowanym przez powódź. W związku z prognozowanymi niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi i możliwością wystąpienia zwiększonej liczby awarii już 12 września rozpoczął pracę Zespół Reagowania Kryzysowego, zwiększono obsady dyspozytorów, pracowników Pogotowia energetycznego oraz konsultantów obsługujących infolinię alarmową 991.
W krytycznym momencie bez napięcia pozostawało ponad 100 tys. klientów spółki.Przez dobę ta liczba spadła do około 50 tys., a po 10 dniach już 99 proc. odbiorców z rejonu powodzi odzyskało dostęp do energii elektrycznej. Dzisiaj wszyscy poszkodowani w powodzi klienci spółki mogą korzystać z energii elektrycznej.
W najtrudniejszych momentach na sieci pracowało ponad tysiąc energetyków. Pracowników z oddziałów lokalnych wspierali koledzy z innych rejonów Polski oraz firmy zewnętrzne. Ich prace wspierały i koordynowały zaangażowane służby dyspozytorskie, nadzoru, łączności, logistyki i dostaw materiałów, a także służby logistyczne, które zapewniały noclegi i wyżywienie brygadom w terenie.
Oprócz pracy na sieci brygady w terenie umacniały wały przeciwpowodziowe i pomagały powodzianom. Klienci poszkodowani przez powódź mieli wymieniane liczniki w pierwszej kolejności, na podstawie uproszczonych formalności i bez opłat.
Tańszy prąd dla powodzian
Gospodarstwa domowe z terenów objętych powodzią mogą skorzystać z tańszego prądu od Taurona. W ramach rozwiązań pomocowych w specjalnej ofercie firma obniżyła stawki energii do poziomu taryf sprzed dwóch lat, a korzystanie z tego cennika jest bezpłatne. Wystarczy jeden kontakt z obsługą przez szybkie kanały kontaktu (infolinia 555 444 555, aplikacja Mój Tauron, Biura Obsługi Klienta) i minimum formalności. Jedynym warunkiem skorzystania z oferty jest podanie numeru decyzji przyznającej pomoc z gminy bądź ośrodka pomocy społecznej.
W ramach tej oferty stawka za prąd w najpowszechniejszej taryfie została obniżona do poziomu z 2022 r. i wynosi w Tauron Sprzedaż 414 złotych netto za megawatogodzinę. Tym samym jest niższa o 35 procent od obowiązującej taryfy dla gospodarstw domowych i niższa o 18 procent od ceny ustawowej energii elektrycznej obowiązującej do końca roku.
Tańszy prąd będzie dostępny przez ponad sześć miesięcy, obejmując rozliczenia za okres od 15 września 2024 do 31 marca 2025 r.
Można także skorzystać z pozostałych rozwiązań pomocowych, takich jak bezpłatne wydłużenie terminu spłaty rachunku, czy rozłożenie go na bezpłatne raty na wiele miesięcy.
Dwa miliony złotych od Fundacji Tauron
W spółkach Grupy przeprowadzono zbiórkę pieniędzy, środków czystości, żywności, napojów, do poszkodowanych trafiły transporty z najpotrzebniejszymi artykułami. Pracownicy zaangażowali się w działania wolontariackie – pomoc mieszkańcom w usuwaniu szkód, porządkowaniu zbiorników wodnych.
Fundacja Tauron przeznaczyła 2 mln zł na sprzęt dla lokalnych jednostek straży pożarnej. Pracownicy, którzy ucierpieli w powodzi, otrzymali zakwaterowanie i zapomogi.
Firma oferuje również pomoc psychologiczną – organizowane są spotkania z psychologiem dla osób poszkodowanych z rejonu Kłodzka, pracowników zaangażowanych w prace nad likwidacją zniszczeń spowodowanych przez powódź. Wielu z nich odczuwa skutki wytężonej pracy i napięcia spowodowanego stresem podczas trudnej pracy w terenie.