Technologia wydobywa piękno

Nowoczesne rozwiązania wkraczają w różne sfery życia… nie omijają też segmentu urodowego. Na innowacje postawiła firma L’Oréal

Branża kosmetyczna wciąż goni za trendami — zwykle dotyczącymi mody. Ale coraz częściej firmy produkujące kosmetyki koncentrują się również na nowatorskich technologiach. Wszystko po to, by zwiększyć komfort użytkowania produktów, wyróżnić się na tle konkurentów i przyciągnąć klientów. W laboratoriach lub własnych inkubatorach technologicznych pracują więc nad innowacyjnymi rozwiązaniami. Przykładem może być obecna na rynku międzynarodowym firma L’Oréal. Pod szyldem własnych marek testuje i wprowadza na rynek kolejne nowości, m.in. urządzenie do produkcji podkładu o spersonalizowanej tonacji czy interaktywne plastry kontrolujące narażenie skóry na promieniowanie UV.

Zobacz więcej

W SŁOŃCU: W ramach pilotażowej akcji L’Oréal udostępni 300 tys. innowacyjnych plastrów UV w ponad 15 krajach. Pomagają chronić skórę przed nadmiernym narażeniem na słońce. [FOT. ARC]

Nowości na rynku

Choć dla wielu takie nowinki kosmetyczne mogą stanowić błahostkę lub zbędny element, chętnych do wypróbowania i zakupienia nie brakuje. Za rewolucyjne rozwiązanie można uznać np. urządzenie, które elektronicznie skanuje i określa tonację skóry, a dane przesyła do systemu informatycznego skonfigurowanego z blenderem do produkcji podkładu. Gotowy produkt, tworzony jest na miejscu w sklepie, i jest idealnie dobrany do rodzaju i kolorytu skóry. Proporcje składników i pigment są dobierane automatycznie.

Takie właśnie rozwiązanie testuje obecnie marka Lancôme, na razie jedynie w kilku punktach handlowych w Stanach Zjednoczonych. W 2017 r. planowane jest wprowadzenie urządzenia do punktu sprzedaży we Francji. Czy ma szansę się sprawdzić? Wbrew pozorom dobór właściwego koloru podkładu, zwłaszcza w źle oświetlonych drogeriach i w asyście niewyszkolonych ekspedientek, dla wielu klientek nie jest wcale łatwym zadaniem. Gwarancja właściwego doboru, nawet jeśli cena produktu wzrośnie, może być atrakcyjnym rozwiązaniem. Podobne czytniki tonacji skóry stosowane są już powszechnie w drogeriach, również w Polsce, jednak wynik porównywany jest jedynie z tonacją podkładów dostępnych w danym sklepie.

Ochrona przed UV

Ale uroda to jedno, a zdrowie i ochrona to drugie. Jak wynika z badań prowadzonych przez La Roche Posay, kolejną markę z grupy L’Oréal, 27 proc. osób regularnie stosuje krem do twarzy z filtrem, ale nadal spora grupa lekceważy ryzyko związane z nadmiernym opalaniem. W inkubatorze technologicznym w USA zrodziła się więc idea stworzenia plastrów UV połączonych z aplikacją mobilną. Rozwiązanie ułatwia świadome i bezpieczne korzystanie ze słońca.

— Dziś, obok nauki pomaga nam również technologia IT. Widzimy, że np. technologie mobilne mogą zrewolucjonizować to, jak monitorujemy ekspozycję skóry na promienie UV. Jesteśmy pierwszym producentem kosmetyków, który udostępnia nowatorskie rozwiązania, dzięki którym edukujemy społeczeństwo, jak odpowiednio chronić skórę przed wpływem czynników zewnętrznych — zaznacza Wioletta Rosołowska, prezes L’Oréal Polska. Plastry są cienkie, elastyczne i wodoodporne. To istotne, ponieważ nakleja się je na skórę i pozostawia na pięć dni. Plaster zawiera światłoczułe barwniki, które zmieniają kolor w kontakcie z promieniami UV (zarówno UVA, jak i UVB). Stopień zagrożenia promieniowaniem słonecznym i dzienną wielkość „dawki” słońca można potem sprawdzić w aplikacji, po zeskanowaniu plastra.

Makijaż z aplikacją

Pozostają jeszcze rozrywka i styl życia, czyli kolejny element urodowego biznesu. W tym zakresie firma L’Oréal promuje The MakeupGenius. To aplikacja, która zmienia sposób doboru kosmetyków do makijażu (tzw. kolorówkę). Dotychczas na świecie pobrało ją 20 mln użytkowników. Do aplikacji wprowadzone zostały wirtualne odpowiedniki realnych produktówkosmetycznych. Z zestawu można wybrać konkretne cienie do powiek lub pomadki i sprawdzić, jak makijaż będzie się prezentować niejako na własnej twarzy. Wizualizację ulubionych makijaży można zachować lub podzielić się nimi ze znajomymi w obrębie mediów społecznościowych. Aplikacja ma ułatwić klientkom wybór produktów i wspomóc proces sprzedażowy. A została wymyślona przez kalifornijski start-up Image Matrics.

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Bełcik

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Innowacji / Technologia wydobywa piękno