Polacy doceniają przede wszystkim oszczędność czasu, zwiększoną dostępność usług i towarów, jaką daje postęp technologiczny, a także uproszczenie wielu czynności – często nielubianych lub czasochłonnych. Według 6 proc. badanych nie ma korzyści płynących z coraz to nowszych rozwiązań technologicznych. Tak wynika z badania, które przeprowadziła agencja Minds&Roses na zlecenie ING Banku Śląskiego na grupie 1000 osób w wieku 18-65 lat, korzystających z internetu oraz usług banków.
Życie, w którym wszystko jest w internecie lub w aplikacjach to przyszłość, która napawa optymizmem 53 proc. Polaków. Podobnie liczna jest grupa tych, których męczy korzystanie z wielu aplikacji i chcieliby mieć ich jak najmniej, ale o szerokim spectrum użyteczności.
Ponad połowa spośród grupy 93 proc. Polaków twierdzących, że technologia ułatwia życie, jest gotowa zapłacić więcej za rzeczy i usługi, które w czymś ich wyręczają. Największą skłonność do przekazywania danych w zamian za różnego rodzaju korzyści, które mogłyby im ułatwić życie Polacy odczuwają wobec banków oraz lekarzy i placówek medycznych. .
Prawie 80 proc. badanych boi się wycieku swoich danych do internetu, podobny odsetek odczuwa niepokój związany z brakiem kontroli nad gromadzeniem i przechowywaniem danych o sobie przez firmy.