Tell może w XI podwyższyć prognozę wyników

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 20-10-2005, 15:33

Spółka Tell, dystrybutor usług PTK Centertel, nie wyklucza w połowie listopada podwyższenia prognozy wyników finansowych na 2005 rok. Taka decyzja jest możliwa, gdy wyraźniej wzrośnie sprzedaż usług sieci Orange - poinformował prezes Tella Rafał Stempniewicz.

Spółka Tell, dystrybutor usług PTK Centertel, nie wyklucza w połowie listopada podwyższenia prognozy wyników finansowych na 2005 rok. Taka decyzja jest możliwa, gdy wyraźniej wzrośnie sprzedaż usług sieci Orange - poinformował prezes Tella Rafał Stempniewicz.

"Tuż przed wprowadzeniem na rynek nowej marki Orange nasza sprzedaż się obniżyła, ponieważ klienci czekali na nowe oferty. Teraz sprzedaż wzrosła i jest już na poziomie średniorocznym, ale marka wciąż jest jeszcze słabo rozpoznawalna" - powiedział dziennikarzom.

Według aktualnej prognozy, Tell przewiduje w 2005 r. wzrost skonsolidowanego zysku netto do 3,2 mln zł z 1 mln zł w roku ubiegłym, a przychodów do 119,7 mln zł z 98,7 mln zł przed rokiem.

Na GPW w czwartek zadebiutowały prawa do 350 tys. akcji Tella. Podczas niedawnej oferty publicznej cena emisyjna akcji serii B została ustalona na 46,50 zł, co oznacza, że spółka uzyskała z rynku 16,3 mln zł. Koszty emisji wyniosły niecałe 0,9 mln zł.

Środki z emisji spółka zamierza w przeważającej większości przeznaczyć na rozbudowę sieci sprzedaży, a 1 mln zł na rozbudowę systemu informatycznego. "Planowaliśmy pozyskać z rynku około 20 mln zł, pozyskaliśmy 16 mln zł. Gdybyśmy potrzebowali więcej środków możemy wziąć kredyt, obecnie prawie w ogóle nie mamy kredytów" - powiedział Stempniewicz.

Spółka oferowała 350 tys. akcji serii B, z czego w transzy instytucjonalnej 262 tys. 500 sztuk. Redukcja w transzy indywidualnej w ofercie publicznej Tella, w której było oferowanych 87 tys. 500 akcji serii B, wyniosła 74,93 proc.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane