Telmax chce zwiększyć sprzedaż ponad dwa razy

Marek Loos
opublikowano: 2001-06-28 00:00

Telmax chce zwiększyć sprzedaż ponad dwa razy

Sprzedaż Telmaxu, działającego w branży IT, ma wzrosnąć w 2001 r. o 14 mln zł i na koniec roku wynieść 24 mln zł. Firma chce to osiągnąć m.in. dzięki dwóm kontraktom, wartym 8 mln zł, podpisanym w maju i czerwcu z PKO BP oraz Urzędem Nadzoru nad Funduszami Emerytalnymi, i umowom z Centertelem i Polską Telefonią Cyfrową.

Telmax z Poznania zamierza osiągnąć w tym roku sprzedaż na poziomie 24 mln zł. Jeżeli plan się uda, będzie to oznaczało zwiększenie przychodów o 14 mln zł w stosunku do roku poprzedniego.

W zwiększeniu sprzedaży ma pomóc realizacja kontraktów zawartych pod koniec 2000 i na początku 2001 r. z Centertelem i Polską Telefonią Cyfrową (operatorem sieci Era), wartości kilku milionów złotych, oraz dwie umowy z PKO BP i UNFE, o łącznej wartości 8 mln zł.

System na miarę

20 czerwca Telmax zawarł umowę z Urzędem Nadzoru nad Funduszami Emerytalnymi na zbudowanie systemu nadzoru pośredniego, którego zadaniem będzie śledzenie nieprawidłowości w danych dostarczanych do UNFE przez powszechne towarzystwa emerytalne i inne podmioty rynku ubezpieczeniowego.

— Podjęliśmy zobowiązanie, że zadanie to wykonamy w ciągu 10 miesięcy. To wielkie wyzwanie, ponieważ od samego początku, czyli od fazy projektowej, system nadzoru jest wykonywany na miarę i na potrzeby UNFE. Jest więc czymś niepowtarzalnym. Druga trudność polega na tym, że cały proces realizacji przebiega u klienta. Nie realizujemy żadnego elementu tego zlecenia w poznańskiej siedzibie Telmaxu — tłumaczy Marek Pytel, prezes Telmaxu.

System ma być gotowy do 20 kwietnia 2002 r.

Giganci nie oszczędzają

W maju 2001 r. Telmax podpisał umowę z bankiem PKO BP na wykonanie instalacji systemu EIB, oświetlenia i nagłośnienia oraz centralny monitoring w obiekcie przy ul. Wólczyńskiej w Warszawie, w którym mieści się centrala banku. Telmax będzie wyposażał dwudziestopiętrowy, modernizowany właśnie budynek o powierzchni użytkowej ponad 10 tys. mkw. w inteligentny system Instabus EIB firmy Siemens. Ma on być gotowy do maja 2002 r.

Podczas czerwcowej VI Międzynarodowej Konferencji Inteligentny Budynek we Wrocławiu Telmax otrzymał Nagrodę Grupy Inteligentnego Budownictwa za najlepszy projekt wykonany w oparciu o europejską magistralę informacyjną EIB właśnie za przedsięwzięcie związane z biurowcem centrali PKO BP w Warszawie.

Dwa nowe kontrakty wypełniają pakiet zleceń Telmaxu do połowy 2002 r.

— Jest to szczególnie ważne przy obecnej globalnej dekoniunkturze na usługi teleinformatyczne. Naszymi klientami są niemal wyłącznie duże firmy, które muszą wydawać pieniądze na unowocześnianie się, by sprostać konkurencji — twierdzi Marek Pytel.

W sierpniu firma zamierza podpisać kolejną umowę dotyczącą usług teleinformatycznych. Marek Pytel nie ujawnia na razie szczegółów.

Telmax powstał w 1994 r. Oferuje kompleksowe usługi teleinformatyczne, informatyczne i telekomunikacyjne. Firma zatrudnia na etatach 30 osób, współpracuje z blisko 120 inżynierami i menedżerami z całej Polski.