Terminal dla aut elektrycznych w Trójmieście

opublikowano: 12-01-2017, 22:00

Najnowszy udostępniony przez Energę terminal to stacja multistandardowa, która pozwala ładować wszystkie modele aut elektrycznych.

Energa od trzech lat rozbudowuje największą w regionie publiczną sieć ładowania i jedyną, która pozwala na szybkie — do pół godziny — uzupełnienie akumulatora.

Sześć punktów

Sieć ładowania w Trójmieście udostępniona przez spółkę składa się z sześciu terminali. Cztery pozwalają na szybkie ładowanie, czyli uzupełnienie 80 proc. baterii w czasie krótszym niż pół godziny. Na pozostałych dwóch ładowanie zajmuje od dwóch do czterech godzin. Sieć jest publicznie dostępna, a za korzystanie z ładowarek Energa na razie nie pobiera opłat.

Niedawno otwarty szybki terminal pozwala ładować wszystkie dostępne na rynku modele aut elektrycznych. Uruchomiony pod kompleksem biurowym Olivia Business Centre (OBC) w Gdańsku stał się pierwszym w Polsce punktem ładowania, na który składają się dwa szybkie terminale. Dzięki temu, że możliwe jest tam także półszybkie ładowanie, z punktu przy OBC mogą korzystać trzy auta jednocześnie. Wszystkie informacje dotyczące sposobu rozpoczęcia ładowania użytkownik znajdzie na wyświetlaczu terminala.

Na parkingu wydzielono trzy miejsca przeznaczone do ładowania samochodów elektrycznych. Oprócz tego Energa uruchomiła w Trójmieście jeszcze dwa szybkie i dwa półszybkie punkty ładowania. Terminale te znajdują na stacjach Lotos w Gdańsku i Gdyni oraz przed urzędami miast Sopotu i Gdańska.

Potrzebna karta

Sieć ładowania aut elektrycznych uruchomiła należąca do Grupy Energa spółka Enspirion, która od czterech lat prowadzi prace badawczo-rozwojowe w dziedzinie elektrycznej mobilności. Jedynym warunkiem korzystania z terminali jest wyrobienie karty identyfikacyjnej, którą można zamówić przez stronę Emobility.pl. Dzięki niej firma analizuje sposób korzystania z punktów ładowania. Dane wskazują m.in., w jaki sposób rozwijać sieć. Karta umożliwi w przyszłości także dokonywanie płatności za ładowanie auta.

Enspirion pierwszy w kraju przeprowadził badania polskich użytkowników aut elektrycznych. W trzech ostatnich latach udostępnił ponad pięciuset użytkownikom flotę dziesięciu aut elektrycznych. W czasie badań przejechali prawie 400 tys. km, a firma zebrała dane, które pozwalają jej na dalsze rozwijanie wybranych modeli biznesowych.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Barbara Warpechowska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu