Terminale dla przedsiębiorców w reklamie

opublikowano: 06-05-2018, 22:00

Rusza pierwsza w historii kampania reklamowa płatności kartowych skierowana do przedsiębiorców. Ma ich przekonać do instalacji darmowego terminala.

Reklam płatności bezgotówkowych było już mnóstwo. Lata temu Getin reklamował kartę pokazującą stan konta, Citi Handlowy zrobił serię spotów z Leonem, który chwalił się kartą debetową, Millennium ma na koncie kilka takich kampanii płatności kartowych plus konkurs dla klientów na filmik promujący płatności zbliżeniowe. Później na ekrany telewizorów weszły reklamy płatności telefonem, z kontrowersyjnym spotem T-Mobile, z nagimi aktorami, który szybko spadł z ramówki, na czele. Do płacenia kartą zachęcały, co oczywiste, Visa i Mastercard a także Biedronka. Ostatnio o płatnościach zrobiło się głośno za sprawą reklamy BGŻ BNP Paribas, w które w roli instrumentu płatniczego występuje kura, co wywołało dyskusję, czy ptak czuł się komfortowo w tej roli. Kontrowersji na pewno nie wywoła kampania reklamowa, startująca od dzisiaj, zrealizowana na zlecenie fundacji Polska Bezgotówkowa. To reklama inna niż wszystkie, ponieważ po raz pierwszy skierowana jest nie do użytkowników kart, klientów detalicznych, ale akceptantów, czyli przedsiębiorców. Kampania potrwa dwa miesiące a jej filarem będą dwa spoty telewizyjne. Pierwszy, którego akcja toczy się w sklepie z pieczywem pokazuje korzyści z akceptacji płatności bezgotówkowych dla handlowców. Druga, skierowana do usługodawców, została nakręcona w gabinecie stomatologicznym.

— Kampania będzie prowadzona w telewizji, radiu, prasie oraz wspierana będzie intensywnymi działaniami w Internecie. Celem tych działań jest skierowanie jak największej liczby przedsiębiorców na strony agentów rozliczeniowych oraz banków, którzy biorą udział w programie, gdzie można wypełnić formularz, zostawić swoje dane oraz zawrzeć umowę o terminal — mówi Paweł Widawski, wiceprezes Fundacji Polska Bezgotówkowa.

Kampania reklamowa ma wesprzeć program dystrybucji i instalacji darmowych terminali płatniczych w firmach, które albo nigdy nie przyjmowały płatności kartowych, albo miały dużą przerwę w akceptacji transakcji bezgotówkowych. Zainteresowani przez rok nie ponoszą opłat z tytuły użytkowania sprzętu. Program, koordynowany przed fundację Polska Bezgotówkowa, oficjalnie wystartował w lutym. Przystąpili do niego wszyscy aktywni krajowi agenci rozliczeniowi i do tej pory podpisali umowy na ponad 20 tys. terminali. Jak na kilka tygodni od startu to niezły wynik i jeśli dynamika zostanie utrzymana, plan na ten rok, zakładający instalację 100 tys. POS zostanie zrealizowany w z nawiązką. To jednak tylko jedna piąta założonego celu.

Terminalizacja kraju realizowana jest z prywatnych funduszu Mastercarda, Visy, banków i agentów rozliczeniowych. Patronuje mu resort przedsiębiorczości. Plan zakłada instalację co najmniej pół miliona terminali w trzy lata. Jak już pisaliśmy w „Pulsie Biznesu”, Fundacja zainteresowana jest przejęciem od Krajowej Izby Rozliczeniowej programu instalacji terminali płatniczych w administracji publicznej i samorządowej, co ma pozwolić na „umasowowienie” usługi akceptacji kart płatniczych.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Eugeniusz Twaróg

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Terminale dla przedsiębiorców w reklamie