Czytasz dzięki

Tesco rozważa wyjście z Azji

opublikowano: 09-12-2019, 09:02

Tesco poinformowało o analizie azjatyckiego biznesu, która może skutkować sprzedażą działalności w Tajlandii i Malezji, pisze Reuters.

Największa brytyjska sieć supermarketów podkreśla, że to dopiero wstępny etap analizy i nie podjęto jeszcze decyzji o przyszłości działalności w Tajlandii i Malezji. W pierwszym kraju Tesco ma 1967 supermarketów, a w drugim 74. W okresie sześciu miesięcy zakończonym 24 sierpnia azjatycki biznes Tesco osiągnął 2,6 mld GBP sprzedaży i 171 mln GBP zysku operacyjnego.

Zobacz więcej

fot. Puls Biznesu, Grzegorz Kawecki

Reuters przypomina, że cztery lata temu Tesco sprzedało biznes w Korei Południowej, a w 2016 roku w Turcji. Jeśli brytyjski detalista wyjdzie z Azji, jego jedyną zagraniczną działalnością, oprócz Irlandii, będzie generujący straty biznes w Europie środkowej, w skład którego wchodzą supermarkety w Polsce, Czechach, Słowacji i na Węgrzech.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Druś

Polecane