Tesco rozważa wyjście z Azji

Marek DruśMarek Druś
opublikowano: 2019-12-09 09:02

Tesco poinformowało o analizie azjatyckiego biznesu, która może skutkować sprzedażą działalności w Tajlandii i Malezji, pisze Reuters.

Największa brytyjska sieć supermarketów podkreśla, że to dopiero wstępny etap analizy i nie podjęto jeszcze decyzji o przyszłości działalności w Tajlandii i Malezji. W pierwszym kraju Tesco ma 1967 supermarketów, a w drugim 74. W okresie sześciu miesięcy zakończonym 24 sierpnia azjatycki biznes Tesco osiągnął 2,6 mld GBP sprzedaży i 171 mln GBP zysku operacyjnego.

fot. Puls Biznesu, Grzegorz Kawecki
fot. Puls Biznesu, Grzegorz Kawecki
None
None

Reuters przypomina, że cztery lata temu Tesco sprzedało biznes w Korei Południowej, a w 2016 roku w Turcji. Jeśli brytyjski detalista wyjdzie z Azji, jego jedyną zagraniczną działalnością, oprócz Irlandii, będzie generujący straty biznes w Europie środkowej, w skład którego wchodzą supermarkety w Polsce, Czechach, Słowacji i na Węgrzech.