Tesco szybko rośnie

Wiktor Szczepaniak
opublikowano: 16-04-2008, 00:00

Brytyjska sieć chce w tym roku otworzyć w Polsce 50 sklepów i zmodernizować dużą część istniejących. Wyda na to 0,5 mld zł.

Brytyjska sieć chce w tym roku otworzyć w Polsce 50 sklepów i zmodernizować dużą część istniejących. Wyda na to 0,5 mld zł.

Wojna wielkich sieci handlowych o prymat w Polsce, zdaniem ekspertów, potrwa jeszcze 3-4 lata. Wtedy na rynku ma zostać tylko kilku liczących się graczy. Jednym z nich chce być brytyjskie Tesco, które przyspiesza ekspansję na kilku frontach.

— W rozpoczętym 1 marca roku finansowym 2008/09 planujemy otwarcie 50 sklepów różnego rodzaju. Za-mierzamy też wyremontować dużą część istniejących placówek. Na te inwestycje wydamy łącznie blisko 500 mln zł — mówi Ryszard Tomaszewski, prezes Tesco Polska.

W tym roku sieć uruchomi m.in. pierwsze w Polsce małe markety pod szyldem Tesco Express (poniżej 400 mkw.). Ma ich być na początek kilkanaście. Oczywiście nie zrezygnuje przy tym z budowy hipermarketów.

Plany Tesco na ten rok są jednak szersze. Firma wyda 70 mln zł na podwyżki płac i szkolenia dla pracowników. To powinno uspokoić na jakiś czas protesty, z jakimi borykała się w ostatnich tygodniach.

Poza tym Tesco chce mocno rozwinąć półkę z towarami prozdrowotnymi (o 300 nowych linii produktowych), a także zwiększyć sprzedaż warzyw przez rewolucyjną obniżkę cen (do 20 proc.).

Ryszard Tomaszewski dodaje przy tym, że firma nie zamierza na razie rozpoczynać sprzedaży internetowej ani wprowadzać kart lojalnościowych dla klientów, bo jest na to „jeszcze za wcześnie”. Tesco zrezygnowało też z uruchamienia własnej telefonii komórkowej, uznając taki projekt za zbyt ryzykowny — na taki krok zdecydował się niedawno Carrefour.

Tesco podało też wczoraj wyniki za rok finansowy 2007/08.

— Nasza sprzedaż wzrosła o 24 proc., do 8,1 mld zł (bez VAT), dzięki rozwojowi organicznemu (m.in. otwarciu 25 sklepów) oraz przejęciu sklepów Leader Price — mówi Ryszard Tomaszewski.

Prezes nie ujawnia wyniku net-to. Wiadomo natomiast, że w całej Europie Tesco wypracowało zyski sięgające 400 mln GBP.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Wiktor Szczepaniak

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu