Teta bliska przejęć

ZK
opublikowano: 04-12-2006, 00:00

Jeszcze w tym roku Teta chce sfinalizować kilka akwizycji. Dzięki nim chce mieć 30-40 proc. wzrostu zysku.

Notowania akcji Tety, wrocławskiej firmy informatycznej, biją historyczne rekordy. Podczas piątkowej sesji kurs rósł momentami nawet o 6,2 proc., ocierając się o 23,90 zł.

— Nic konkretnego się nie wydarzyło. Myślę, że inwestorzy doceniają naszą strategię rozwoju i coraz lepsze wyniki — mówi Jerzy Krawczyk, prezes Tety.

W spółce rzeczywiście sporo się dzieje. Zaawansowane są negocjacje w sprawie akwizycji.

— W tym roku powinniśmy sfinalizować kilka projektów —zapowiada Jerzy Krawczyk.

Chodzi o firmy o podobnym profilu działalności, to znaczy oferujące oprogramowanie do optymalizacji zarządzania przedsiębiorstwem. Przychody podmiotów, które Teta chce kupić w najbliższym czasie, można szacować na kilkanaście milionów złotych. Zakupy sfinansowane zostaną z przegłosowanej niedawno emisji nowych akcji.

Ale i bez akwizycji Teta radzi sobie dobrze. Po trzech kwartałach zysk netto wynosi 3,3 mln zł. A ponieważ ostatnie miesiące roku są tradycyjnie najlepsze w branży informatycznej, prezes nie ma wątpliwości, że tegoroczna prognoza mówiąca o 6,4 mln zł zysku zostanie wykonana. To oznacza poprawę wobec 2005 r. o ponad 42 proc.

Czy takie tempo wzrostu uda się utrzymać?

— Jest coraz trudniej, gdyż w następnych latach musimy się odnosić do coraz wyższej bazy. Zakładamy jednak, że podobną dynamikę da się powtórzyć. Temu właśnie mają służyć akwizycje, które zaczniemy konsolidować od przyszłego roku. Poza tym coraz więcej firm się unowocześnia i kupuje nasze oprogramowanie — twierdzi prezes.

Teta w połowie roku wprowadziła do oferty nowy produkt do zarządzania przedsiębiorstwem. Podobno sprzedaje się bardzo dobrze. To wszystko sprawia, że wzrost zysku w 2007 r. o 30-40 proc. jest zupełnie realny. Oficjalną prognozę Teta chce przedstawić na początku nowego roku.

Newsletter ICT
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
×
Newsletter ICT
autor: Grzegorz Suteniec
Wysyłany raz w tygodniu
Grzegorz Suteniec
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ZK

Polecane