TNS OBOP: o samochody dbają głównie mężczyźni

06-02-2007, 13:32

W polskich rodzinach to przede wszystkim mężczyźni (82 proc.) są odpowiedzialni za konserwację, naprawy i zakup części do samochodu, wynika z badania TNS OBOP przesłanego PAP we wtorek.

W polskich rodzinach to przede wszystkim mężczyźni (82 proc.) są odpowiedzialni za konserwację, naprawy i zakup części do samochodu, wynika z badania TNS OBOP przesłanego PAP we wtorek.

Duża część Polaków dbających o samochody (43 proc.) stara się samodzielnie dokonywać prostszych napraw i prac związanych z bieżącą eksploatacją auta. Bardziej skomplikowane prace są jednak zlecane specjalistom.

Jedna trzecia (33 proc.) troszczących się o utrzymanie auta, samodzielnie wykonuje prawie wszystkie prace przy samochodzie. Na przeprowadzenie naprawy we własnym zakresie częściej decydują się mężczyźni (36 proc. z nich), wśród kobiet odsetek ten wynosi 19 proc.

Udział napraw dokonywanych samodzielnie różni się w zależności od marki samochodu. Wśród 10 najczęściej posiadanych przez Polaków marek aut, we własnym zakresie naprawiane są głównie pojazdy marki FSO (51 proc.), Fiat (35 proc.) i Volkswagen (34 proc.). W przypadku marki Toyota, samodzielnej naprawy podejmuje się tylko 12 proc. użytkowników.

Z badania wynika, że we własnym zakresie naprawiamy głównie samochody stare marki FSO i Fiat. Z powodu wieku, często pojawiają się w nich usterki, ale też łatwo je naprawić, bo stare auta mają prostszą budowę.


"Dlatego na ich zakup decydują się osoby, które liczą się z tym, że będą samodzielnie dokonywać wielu napraw" - komentuje cytowana w komunikacie TNS OBOP lider Sektora Badań Rynku Motoryzacyjnego TNS OBOP Magdalena Sawińska.

Badanie przeprowadzono metodą wywiadów telefonicznych 3 razy w roku na reprezentatywnej grupie 5000 osób odpowiedzialnych za naprawę i konserwację samochodu w gospodarstwie domowym. Wyniki dotyczą napraw dokonanych w 2005 roku.

(PAP)

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / TNS OBOP: o samochody dbają głównie mężczyźni