Touroperatorzy zwiększyli rentowność

opublikowano: 08-10-2019, 22:00

Firmy sporo zarobiły w sezonie lato 2019 — oferty last minute były nawet o 450 zł droższe od kupowanych z wyprzedzeniem.

Kończy się sezon lato 2019. Instytut Badań Rynku Turystycznego Travel Data ocenia, że biura podróży zwiększyły rentowność, głównie dzięki wysokim cenom ofert last minute, czyli wycieczek kupowanych w ostatnich trzech tygodniach przed wyjazdem. W ubiegłym roku zbyt rozbudowana oferta spowodowała wojnę cenową, która kosztowała touroperatorów 165,5 mln zł, a każdy tydzień przynosił po 12-15 mln zł strat. W tym roku biura obniżały ceny na wyjazdy last minute tylko od listopada do stycznia.

„W pierwszej fazie sprzedaży ceny wycieczek znajdowały się pod presją bardzo nisko wycenianej oferty biura TUI Poland, co oddziaływało zarówno na ceny lastów, jak i ceny wycieczek z wyjazdami w odleglejszych terminach. W rezultacie ceny lastów kształtowały się poniżej cen sprzed roku, co było dodatkowym czynnikiem dyscyplinującym touroperatorów do zachowywania dużej ostrożności programowej, zwłaszcza na niektórych kierunkach” — ocenia Travel Data.

Już od lutego tego roku ceny ofert last minute były sporo wyższe. W kluczowym trzecim kwartale — zdecydowanie wyższe: w lipcu i sierpniu o 410-430 zł, a we wrześniu nawet o 450 zł — podaje Travel Data. W październiku dla wyjazdu kupowanego w dzień odlotu różnica w cenie wyniosła niemal 400 zł.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Małgorzata Grzegorczyk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu