Czytasz dzięki

Toyota yaris staje się SUV-em

ŁO
opublikowano: 23-04-2020, 16:28

Japończycy nie czekają na koniec pandemii i już teraz odsłaniają nowy model, o którym plotkowano od dawna. Samochód uzupełni lukę w ofercie koncernu.

Toyota ma w swoim katalogu SUV-ów świetnie sprzedającego się RAV4, mniejszego, nieco ekscentrycznego C-HR i to tyle, nie licząc oczywiście terenowego kolosa land cruiser. Brakowało malucha. Sprzedawcy zyskają teraz nowy argument w rozmowach z klientami - zaprojektowany z myślą o europejskich kierowcach yaris cross. Toyota ma tym samym kompletną linię SUV-ów z segmentów B, C i D.

Wyświetl galerię [1/4]

Toyota yaris cross

ARC

Auto zbudowane zostało na nowej platformie GA-B z serii TNGA, z której korzysta również standardowy yaris, czyli niewielkie miejskie auto. Toyota podkreśla, że mimo niewielkich rozmiarów (długość 4180 mm, szerokość 1765 mm) yaris cross jest klasycznym SUV-em. W porównaniu z wersją hatchback zwiększono oczywiście wysokość  (90 mm) i prześwit (30 mm).

Stylistyka jest dziełem biur projektowych firmy mieszczących się we Francji i Japonii. Chodziło o to, żeby auto nie było zbyt azjatyckie w wyglądzie, tym bardziej, że konkurencją są głównie popularne produkty europejskich koncernów. A jest o co grać, bo mieszczuchy ze Starego Kontynentu chętnie się przesiadają to takich małych, wyżej zawieszonych samochodów, którym niestraszne są miejskie krawężniki.

- Podczas rysowania pierwszych szkiców nadwozia, szybko przyszedł nam do głowy kształt diamentu. Potem pojawił się pomysł na hasło „zwinny diament”, który przywołuje skojarzenia mocnego, twardego i luksusowego kamienia szlachetnego w kombinacji ze zwinnym, dającym radość z jazdy samochodem, który mieliśmy zaprojektować - mówi Lance Scott, menedżer ze studia Toyoty w Nicei.

Yaris cross będzie korzystał z napędu hybrydowego, którego sercem jest trzycylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,5 litra. W sumie do dyspozycji będzie 116 koni mechanicznych. W ofercie znajdzie się wersja z inteligentnym napędem na obie osie.

- Układ AWD-i napędza tylną oś podczas ruszania i przyspieszania. Standardowo podczas jazdy yaris cross jest napędzany na przednią oś, jednak na śliskiej lub miękkiej nawierzchni automatycznie włącza się dodatkowy silnik z tyłu. Dzieje się tak na przykład podczas deszczu, na śniegu i lodzie czy też na piaszczystych drogach – czytamy w komunikacie producenta.

Toyota zamierza produkować nowy model w zakładach w Valenciennes we Francji i liczy, że zdobędzie on co najmniej 8 proc. rynku takich subkompaktowych SUV-ów. Plany zakładają, że z fabryki będzie wyjeżdżało około 150 tys. pojazdów rocznie.

W salonach yaris cross pojawi się w przyszłym roku i powalczy o portfele kierowców m.in. z nissanem juke, renault capturem i skodą kamiq.

1646e18c-8c31-11e9-bc42-526af7764f64
Puls Biznesu po godzinach
Newsletter, który pozwoli odpocząć od codziennych newsów. Sylwetki ludzi biznesu, trendy, reportaże i podcasty
ZAPISZ MNIE
Puls Biznesu po godzinach
autor: Marcin Goralewski
Wysyłany raz w tygodniu
Marcin Goralewski
Newsletter, który pozwoli odpocząć od codziennych newsów. Sylwetki ludzi biznesu, trendy, reportaże i podcasty
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ŁO

Polecane