TPSA będzie bez dywidendy?

  • Michał Błasiński
opublikowano: 25-02-2013, 00:00

Konrad Księżopolski, analityk BM BESI, ostrzega: w przyszłym roku nie będzie premii dla akcjonariuszy telekomu.

Od wielu lat papiery TPSA były bezpieczną przystanią dla inwestorów poszukujących spółek, które hojnie dzielą się zyskiem. Czar prysł po dwóch niespodziewanych obniżkach zapowiadanej do wypłaty dywidendy (z 1,5 zł za akcję do 0,5 zł za akcje). O drugiej obniżce spółka poinformowała 12 lutego przy okazji publikacji wyników za IV kwartał 2012 r. Reakcja inwestorów i analityków była natychmiastowa. Kurs runął, a chwile potem na rynek spłynął długi wianek słabych rekomendacji. Na szczególną uwagę zasługuje najnowszy raport Konrada Księżopolskiego z BM BESI. Analityk obawia się, że w przyszłym roku akcjonariusze Telekomunikacji Polskiej nie doczekają się wypłaty dywidendy w ogóle — spółka nie będzie w stanie podzielić się zyskiem. Specjalista zauważa, że brak premii dla akcjonariuszy może być konsekwencją kilku czynników.

— Spółkę czekają duże wydatki gotówkowe w latach 2013/14 (aukcje częstotliwościi ewentualna kara Komisji Europejskiej), konieczność walki o zdrowy bilans ze względu na zbliżający się na przełomie lat 2013/2014 moment zapadalności istotnej części obecnych długów oraz dążenie do utrzymania wskaźnika zadłużenia netto do EBITDA na maksimum 1.5x. Dodatkowo TPSA musi też walczyć o utrzymanie aktualnego ratingu kredytowego (BBB+/A3 z perspektywą negatywną) — mówi Konrad Księżopolski.

Analityk obniżył rekomendację z „neutralnie” do „sprzedaj” a cenę docelową akcji o 49 proc. — z 12,2 zł do 6,3 zł.

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Michał Błasiński

Polecane