Spółka Centralny Port Komunikacyjny (CPK) otworzyła oferty na projekt i budowę 5-kilometrowej bocznicy kolejowej. Będzie potrzebna do przywozu materiałów budowlanych niezbędnych do wykonania lotniska, węzła kolejowego oraz linii dużych prędkości łączącej Warszawę i Łódź. Po uruchomieniu lotniska w Baranowie bocznica będzie też służyć — przynajmniej początkowo — do przeładunku paliw lotniczych. Spółka wyceniła wartość zamówienia na 300 mln zł, a oferty wykonawców są znacznie tańsze. Najniższą cenę — 143,2 mln zł — zaproponowało konsorcjum firm Track Tec i Unibep. Po piętach depcze im Torpol gotów wykonać bocznicę za 147,4 mln zł.
Co ciekawe, w przetargu rywalizuje ze sobą kilka spółek, których akcjonariuszem są PKP Polskie Linie Kolejowe. W tym gronie są np. Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe, Zakład Robót Komunikacyjnych Dom z Poznania i Trakcja. Na tle innych uczestników postępowania proponują dość wysokie ceny, bo sięgające około 200 mln zł. Natomiast najdroższym oferentem jest stołeczna firma Intop. Jej oferta opiewa na prawie 285 mln zł.
- Roverpol – lider konsorcjum i Rover Infraestructuras (Hiszpania) – partner konsorcjum
- Aldesa Construcciones Polska – lider konsorcjum i Aldesa Construcciones oraz Coalvi (Hiszpania) – partnerzy konsorcjum
- Intop
- Torpol
- Trakcja
- Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor
- Budimex
- Colas Rail Polska – lider konsorcjum i Mostostal Warszawa – partner konsorcjum
- Strabag
- PORR
- Torkol – lider konsorcjum i Primost Południe – partner konsorcjum
- Zakład Robót Komunikacyjnych Dom z Poznania – lider konsorcjum i NDI Energy, E=R=G , NDI Sopot – partnerzy konsorcjum
- Trac Tec Construction – lider konsorcjum i Unibep Oddział Infrastruktury w Białymstoku – partner konsorcjum
- Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe – lider konsorcjum i Poleko Budownictwo – partner konsorcjum
- Duna Polska – lider konsorcjum i ZUE – partner konsorcjum