Czytasz dzięki

Trendy na rynku piwa kreuje... abstynencja

opublikowano: 12-03-2020, 22:00

Moda na niepicie alkoholu winduje wyniki sprzedaży piwa bezalkoholowego — wynika z raportu dotyczącego brytyjskiego rynku, na który powołuje się portal BBC.

W Wielkiej Brytanii sprzedaż tzw. piw nolo, czyli bezalkoholowych albo niskoalkoholowych, wzrosła od 2016 r. o 30 proc. Okazuje się, że osoby poniżej 35 r. życia, a zwłaszcza w wieku 18-24 lata, bardzo często świadomie rezygnują z picia alkoholu. Częściej wybierają też spokojne spotkania towarzyskie zamiast dużych imprez alkoholowych. Badanie Society of Independent Brewers (SIBA), czyli towarzystwa niezależnych browarników, wskazuje, że liczba zdeklarowanych młodych abstynentów z tej grupy wiekowej wzrosła zaledwie w 12 miesięcy o 6 proc., do 23 proc.

„Jako że konsumenci w tym wieku (18-24 lata) starzeją się, oczywiste jest, że będą mieć coraz większy wpływ na sprzedaż piwa w przyszłości” — napisała SIBA w raporcie.

Trend prawdopodobnie się utrzyma. Eksperci prognozują, że sprzedaż piw z segmentu „nolo” w 2020 r. będzie znacząco rosła. Dodają, że wybory młodych konsumentów wynikają z ich rosnącej świadomości i troski o fizyczne i psychiczne zdrowie. W Wielkiej Brytanii spada również spożycie alkoholu. Ten trend Polski nie dotyczy. Według danych PARPA w 2018 r. spożycie alkoholu na mieszkańca wyniosło 9,55 litra rocznie, więcej niż w poprzednich latach. „Nolo” to określenie napojów bezalkoholowych (od ang. „no” — „bez”) oraz niskoalkoholowych (od ang. „low” — „nisko”).

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Aleksandra Rogala

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu