Trendy w e-commerce

Paulina Kostro
opublikowano: 07-01-2018, 22:00

W 2018 r. kierunek zmian wytyczą światowi giganci e-handlu i reklamy internetowej.

Rok 2017 w handlu elektronicznym stał pod znakiem urządzeń mobilnych — w tym kanale robiła zakupy blisko połowa polskich użytkowników smartfonów. Ubiegły rok to także czas optymalizacji e-sklepów, czyli m. in. przyspieszenie procesu zwrotów i kontaktu z klientem.

— Rynek e-commerce nasycił się już do tego stopnia, że klient może przebierać w ofertach marek. Dlatego, aby się wyróżnić, trzeba zadbać o wizerunek sklepu. Nie chodzi tu tylko o ładną prezentację witryny, ale o całokształt doświadczeń zakupowych. Sukces odniesie ten, kto opowie spójną historię swojego sklepu i zadba o klienta w każdej sytuacji — komentuje Jacek Zientkiewicz, dyrektor ds. marki platformy Shoper.

Jeśli chodzi o 2018 r., to wiele wskazuje, że w jego trakcie obraz polskiego rynku e-handlu zmienią światowi giganci — AliExpress oraz Amazon. Rosnąca liczba chińskich towarów na rynku i ich cena, z którą bardzo trudno konkurować, wymusi bowiem na polskich przedsiębiorcach zmiany w modelach biznesowych i kreowaniu wizerunku. W przypadku amerykańskiego serwisu co pewien czas pojawiają się plotki o jego rychłym wejściu na nasz rynek.

Jeśli mowa o trendach, jednym z ciekawszych jest wprowadzenie chatbotów, które mają pomagać klientom w zakupach. Pełna automatyzacja w odpowiadaniu na pytania dotyczące produktów ma dawać wrażenie szybkiej interakcji — na czym wizerunek firmy może tylko zyskać. Warto jednak zauważyć, że dopiero następne lata pokażą, czy konsumenci będą zadowoleni z takiej formy dialogu z markami oraz gdzie należy postawić granicę w komunikacji z botem. Możliwe, że wkrótce również działy obsługi klienta, w takim rozumieniu jak dzisiaj, nie będą potrzebne.

Kolejnym elementem, na który należy zwrócić uwagę, jest wywołujący wiele emocji bitcoin. Jego rosnący przez kilka miesięcy kurs właśnie zaczyna się chwiać. Nie zmienia to jednak popularności kryptowaluty, którą można wykorzystać także w e-commerce. Wdrożenie w sklepie takiej metody płatności wymaga zastosowania specjalnych aplikacji, jednak istnieją platformy, które już korzystają z takiego rozwiązania. Przyszły rok pokaże, czy Polacy pokochają bitcoina.

Jeśli chodzi o budżety i losy działań marketingowych w e-commerce, to będą zależne od dwóch największych firm medialnych na świecie, czyli Google’a i Facebooka. Warto śledzić ich poczynania, ponieważ w miarę zmian, które wciąż wdrażają obydwa przedsiębiorstwa, będzie można podjąć decyzję o tym, ile zainwestować, gdzie jest więcej klientów i w jaki sposób do nich dotrzeć. © Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Paulina Kostro

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Trendy w e-commerce