Trendy w e-commerce

opublikowano: 07-01-2018, 22:00

W 2018 r. kierunek zmian wytyczą światowi giganci e-handlu i reklamy internetowej.

Rok 2017 w handlu elektronicznym stał pod znakiem urządzeń mobilnych — w tym kanale robiła zakupy blisko połowa polskich użytkowników smartfonów. Ubiegły rok to także czas optymalizacji e-sklepów, czyli m. in. przyspieszenie procesu zwrotów i kontaktu z klientem.

— Rynek e-commerce nasycił się już do tego stopnia, że klient może przebierać w ofertach marek. Dlatego, aby się wyróżnić, trzeba zadbać o wizerunek sklepu. Nie chodzi tu tylko o ładną prezentację witryny, ale o całokształt doświadczeń zakupowych. Sukces odniesie ten, kto opowie spójną historię swojego sklepu i zadba o klienta w każdej sytuacji — komentuje Jacek Zientkiewicz, dyrektor ds. marki platformy Shoper.

Jeśli chodzi o 2018 r., to wiele wskazuje, że w jego trakcie obraz polskiego rynku e-handlu zmienią światowi giganci — AliExpress oraz Amazon. Rosnąca liczba chińskich towarów na rynku i ich cena, z którą bardzo trudno konkurować, wymusi bowiem na polskich przedsiębiorcach zmiany w modelach biznesowych i kreowaniu wizerunku. W przypadku amerykańskiego serwisu co pewien czas pojawiają się plotki o jego rychłym wejściu na nasz rynek.

Jeśli mowa o trendach, jednym z ciekawszych jest wprowadzenie chatbotów, które mają pomagać klientom w zakupach. Pełna automatyzacja w odpowiadaniu na pytania dotyczące produktów ma dawać wrażenie szybkiej interakcji — na czym wizerunek firmy może tylko zyskać. Warto jednak zauważyć, że dopiero następne lata pokażą, czy konsumenci będą zadowoleni z takiej formy dialogu z markami oraz gdzie należy postawić granicę w komunikacji z botem. Możliwe, że wkrótce również działy obsługi klienta, w takim rozumieniu jak dzisiaj, nie będą potrzebne.

Kolejnym elementem, na który należy zwrócić uwagę, jest wywołujący wiele emocji bitcoin. Jego rosnący przez kilka miesięcy kurs właśnie zaczyna się chwiać. Nie zmienia to jednak popularności kryptowaluty, którą można wykorzystać także w e-commerce. Wdrożenie w sklepie takiej metody płatności wymaga zastosowania specjalnych aplikacji, jednak istnieją platformy, które już korzystają z takiego rozwiązania. Przyszły rok pokaże, czy Polacy pokochają bitcoina.

Jeśli chodzi o budżety i losy działań marketingowych w e-commerce, to będą zależne od dwóch największych firm medialnych na świecie, czyli Google’a i Facebooka. Warto śledzić ich poczynania, ponieważ w miarę zmian, które wciąż wdrażają obydwa przedsiębiorstwa, będzie można podjąć decyzję o tym, ile zainwestować, gdzie jest więcej klientów i w jaki sposób do nich dotrzeć. © Ⓟ

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Paulina Kostro

Polecane